Kontrolišete li svoj račun za mobilni telefon? Znate li šta su VAS servisi?

Zabrana

foto-ilustracija: pixabay.com

U poslednje vreme se sve češće dešava da korisnici mobilnih telefona u Srbiji iznenada dobiju poruku u kojoj ih neki, potpuno nepoznati servis, obaveštava da su se uspešno pretplatili na njega i da će im on redovno za „uslugu koju im pruža“ skidati određeni novac sa računa.

Ljudi se često uplaše jer nemaju pojma o čemu se zapravo radi, a kada se na to doda i činjenica da će im neko iz nepoznatog razloga nešto naplaćivati, odmah kreće borba kako sprečiti ponovno „skidanje“ kredita.

Servisi koji svoje usluge naplaćuju putem računa za mobilni telefon nazivaju se servisi sa dodatnom vrednošću (VAS).

Jedan od primera za VAS servise jesu servisi koji omogućavaju naručivanje i preuzimanje raznih sličica, melodija i igrica za mobilne telefone, servisi na televiziji koji vam „proriču sudbinu“, proveravaju da li ste dobar par sa nekim i slično.Takođe, postoje i jednokratni servisi kao što je plaćanje parkinga.

Sa tim u vezi kontaktirali smo VIP Mobile mobilnog operatera, koji nam je objasnio kako korisnici mogu da prekinu pretplatu na pomenute usluge i kako pomenuti servisi zapravo funkcionišu.

– Servisi sa dodatnom vrednošću, takozvani VAS servisi, dostupni su na mrežama svih operatera, kako pripejd tako i postpejd korisnicima, a Vip, kao jedan od operatera, samo obezbeđuje tehničku mogućnost da korisnici mogu da koriste ove servise (poput SMS parkinga, glasanja u raznovrsnim kvizovima, čet servisa, igrica, kladionica i sl),  koji mogu da budu realizovani na različite načine koje definiše firma koja je pružalac usluge. Svaki pružalac ovih usluga mora da ima dozvolu od RATEL-a, koja, između ostalog, određuje i njihovu odgovornost za samu uslugu – rekli su u VIP Mobile-u za Telegraf.

Kako se odjaviti sa servisa i proveriti na koje ste sve servise prijavljeni?

Odjavljivanje sa iznad pomenutih servisa trebalo bi da je prilično lako. Pošaljete poruku određene sadržine (najčešće „STOP“) na neki broj i to je sve. Međutim, često se dešava da ljudi ne mogu da pronađu tačan broj na koji treba poslati poruku, pa tu nastaje problem.

– Da bi prestalo tarifiranje za višekratne servise potrebno je da se korisnik sam odjavi slanjem ključne reči za odjavu (najčešće reč STOP, ali ne uvek) ili da kontaktira operatera da pošalju zahtev pružaocu tih usluga da odjave korisnika sa servisa – dodaju u VIP-u.

Ista stvar važi i za sve druge mobilne operatere u Srbiji.

Ukoliko vam se desi da dobijete poruku koja vas obaveštava da ste se prijavili na nešto što niste, najbolje je da odmah pozovete korisnički servis mobilnog operatera i zatražite da u vaše ime ukinu tu uslugu.

Prijavljivanje na nepoznate servise se najčešće dešava sopstvenom greškom. Ljudi često ne gledaju kakve stranice otvaraju i gde ostavljaju brojeve telefone, pa je dovoljan jedan nesmotren potez i neko će vam naplatiti nešto što ne želite.

Cene i način odjavljivanja, kao i uslovi korišćenja servisa, najčešće su ispisani malim slovima i jedva su vidljivi, pa nije čudno što većina ljudi previdi ove informacije.

(Skandalozno.rs, Izvor: telegraf.rs)

Budite prvi sa komentarom na članku "Kontrolišete li svoj račun za mobilni telefon? Znate li šta su VAS servisi?"

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.