BULEVAR

Proverite da li i vi imate nomofobiju!

Ilustracija

Ovo je smo još jedan u nizu poremećaja novijeg doba koji su nam stigli ruku pod ruku sa novim tehnologijama.

Nomofobija je najjednostavnije rečeno strah da se nađete na javnom mestu bez mobilnog telefona, a najčešće se javlja kod učenika srednje škole. Ukoliko ne možete izaći iz kuće bez mobilnog telefona, ne odlazite bez njega čak ni u toalet ili na trčanje možda i vi patite od nomofobije.

Nauka se pozabavila fenomenom gde milioni ljudi širom sveta doživljava klasične simptome mentalnog stresa, ubrzanog rada srca, znojenja dlanova i ostalih samo kad se nađe u situaciji da nemaju mobilni telefon ili na mestu gde ga ne mogu koristiti.

Iako se čini kao poprilično besmislen ovo može biti poprilično veliki problem kad su u pitanju deca tinejdžerskog uzrasta i nemojte ga zanemarivati.

Možda je problem u izrazu jer fobija obično znači „iracionalan strah“, a napad anksioznosti kad se nađete negde bez mobilnog telefona u današnjem tehnološki povezanom svetu je donekle razumljivo osećanje.

Ako mislite da i vi patite od nomofobije pratite sledeće znakove:

Nikad ne možete isključiti telefon.Opsesivno proveravate poruke, propuštene pozive i imejlove.Stalno punite bateriju da vas slučajno ne bi izdala.Nikad ne odlazite do toaleta bez mobilnog telefona.

U  istraživanju sprovedenom u Velikoj Britaniji među 1000 ispitanika, čak 66 odsto je priznalo da oseća strah ukoliko se na javnom mestu nađe bez mobilnog telefona, a većina njih je bila starosti između 18-24 godine, dok je 77 odsto priznalo da bez telefona mogu izdržati svega nekoliko minuta, a u tom slučaju starosna dob je malkice veća, 25-34 godine.

Statistika kaže da ljudi u proseku telefon pregledaju 34 puta u toku dana, a 75 odsto vlasnika telefona ih koristi u kupatilu. 2008. Godine objavljeno je da 13 milona ljudi širom sveta pati od nomofobije, a do danas se ta brojka značajno uvećala.

Stručnjaci kažu da ukoliko se želite osećati sigurno i ne doživljavati napade panike sa sobom uvek nosite punjač, ali ako želite da se rešite ovog straha u potpunosti onda bi trebalo da pristupite malo drastičnijim merama.
Za početak, gasite telefon na sat vremena u toku dana dok ste kod kuće, stavite ga u ladicu i udaljite se. Sledeći dan ponovte isto ali na dva sata i tako produžavajte dok se u potpunosti ne rešite straha.

Jednom kad se rešite inicijalne anksioznosti osetićete olakšanje i manjak stresa, čak ćete početi uživati u osećaju mira koji vam neće prekidati zvuk sa telefona koji vas obaveštava o novm mejlu, notifikaciji ili SMS poruci.

(zena.tvbest)

Close