Razlike u izgledu mnogih šoping centara su minimalne, a za to postoji dobar razlog

Manipulacija

foto-ilustracija: pixabay.com

Razlike u izgledu mnogih šoping centara su minimalne, a ništa nije prepušteno slučaju. Mnogi nemaju ni prozore, a ni satove, a da li ste znali zašto je tako?

To definitivno nije slučajnost, objašnjavaju psiholozi, već pametan način manipulisanja sa ljudskom podsvesti. Krajnji cilj? Da ostavimo što više novca kod njih.

Prozori i satovi su zabranjeni

Ovaj trik šoping centri su „ukrali“ od kockarnica. Naime, bez nečeg što ih može vratiti u stvarnost i uputiti ih koje je doba dana, sati i koliko su vremena već proveli tamo – ljudi će i dalje ostati da kupuju. Tako čak ni oni s najjačom voljom ne mogu ući u šoping centar i izaći nakon što su uzeli tu jednu stvar po koju su krenuli.

Sve je lepše uz njihova svetla

Bilo da je reč o supermarketu i izgledu voća i povrća, ili pak komadu odeće i modnim dodacima – pitanje „nesavršenih boja ispravlja se uz moć osvetljenja, zbog čega u svim šoping centrima imaju jarka svetla.

Sve navodi da uđete

Sigurno ste primetili da je u šoping centrima klima postavljena na prejako hlađenje, muzika preglasna, a podovi popločani velikim klizavim pločicama. Ipak, to se menja čim uđete u bilo koju od trgovina – pod postaje mekši i obično je na njemu itison, muzika je tiša i temperatura viša – što navodi da se osećamo ugodnije i ne želimo da izađemo. A šta raditi unutra? Naravno, isprobavati, kupovati i trošiti.

Nema polica pored kase

Računajući na to da kupci u redu ispred blagajne najčešće broje novac kojim trebaju da plate, trgovci su osmislili još jedan trik. Naime, većina ljudi baš ispred blagajne odlučuje hoće li nešto kupiti ili neće, pa tamo ne postavljaju police, niti nešto slično na šta bi se odbačena roba mogla vratiti.

Raspored garderoba i stepeništa nije slučajnost

Pokretne stepenice u velikim šoping centrima uvek su smeštene tako da morate da napravite celi krug da biste došli do poveznih stepenica. Zapravo se osiguravaju da ćete razgledati sve što se na tom spratu nalazi, a stepenice se gotovo uvek nalaze na samom ulazu u trgovinu, dok je jedini put prema dole tek u zadnjem delu prodavnice. S druge strane, isti se trik koristi i kod svlačionica, koje su po pravilu tek na dnu radnje, kako bi smo pre isprobavanja primetili sve unutra.

Skuplji proizvodi stoje u visini očiju

Proizvodi na popustima se nalaze na dnu polica, a brendirana i skuplja roba u visini naših očiju. Cene su označene na način da na prvi pogled pomislimo da su povoljnije nego što zaista jesu.

Rupe na policama mame

Uzmite na primer policu u supermarketu s čokoladama, ili pak odeljak gde stoje televizoriu prodavnicama tehnike. Često možemo videti kako su neki artikli ispražnjeni, pa se čini kako je ostao samo jedan ili dva, ali stvarnost je drugačija i najčešće su nagomilani u skladištu.

Trgovci se ovim trikom služe kako bi stvorili iluziju tako dobrog proizvoda koji se odmah rasprodaje, pa i mi automatski želimo da budemo deo ekipe koja je „nanjušila najbolji proizvod“.

(Skandalozno.rs, Izvor: express.hr)

Budite prvi sa komentarom na članku "Razlike u izgledu mnogih šoping centara su minimalne, a za to postoji dobar razlog"

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.