EVO ZAŠTO ogroman broj građana dobija ovih dana mejlove od banaka!

biznis

Primena novog zakona o platnim uslugama će usloviti neke promene u poslovanju banaka i zbog toga banke masovno šalju obaveštenja klijentima.

Banke su, naime, dužne da klijente obaveste o svakoj promeni, a novi zakon predviđa novine poput promena nekih tarifa, načina raskida ugovora, izdavanja izvoda… U jednoj banci objasnili su za “Blic“ da su uslovi koje propisuje novi zakon čija primena počinje 1. oktobra povoljniji za građane od onih koji su do sada važili.

– Banke moraju da obaveste klijente o svim promenama koje ih se tiču. Radi se o uplatama, isplatama, tarifama, karticama, tekućim računima, o usaglašavanju cenovnika sa zakonskom regulativom. To ne znači da je nešto skuplje ili jeftinije, nego i da se neke stvari koje već postoje možda i drugačije zovu – kaže Dušan Uzelac, urednik portala “Kamatica“.

Za potrošače je važno to što je banka sada obavezna da o svakoj promeni tarifa obavesti klijenta najkasnije dva meseca pre početka primene, kažu u jednoj banci.

Takođe, zakon predviđa da klijent može da raskine ugovor s bankom bilo kada, dok banka koja želi da raskine ugovor mora da mu da otkazni rok od dva meseca, kažu u jednoj banci.

Banka klijentu ne sme naplatiti naknadu za raskid ugovora. Ukoliko dođe do raskida, banka može da naplati naknadu samo za usluge pružene do dana raskida, a ukoliko je neka od njih plaćena unapred, za celu godinu banka je dužna da klijentu vrati ono što je preplatio.

Uzelac objašnjava da je ovaj zakon bitan i zato što otvara put za elektronske platne institucije i prvi put definiše elektronski novac.

– Ta mogućnost trebalo bi da dovede do razvoja elektronske trgovine u Srbiji i stvaranja konkurencije bankama u platnom sektoru – kaže Uzelac.

(blic)