Protivzakonito ili ne: Da li i vi svakodnevno dobijate SMS poruke u kojima vam nude neke akcije, popuste, promocije…?



Ilustracija

Nijedan građanin u Srbiji koji poseduje mobilni telefon i bilo kada u životu je kupio garderobu, belu tehniku, knjigu ili bilo koji drugi proizvod ili koristio neku uslugu, nije zaštićen od uznemirujućih SMS poruka koje dobija od firme ili kompanije koja se na taj način oglašava, reklamira ili samo informiše o svojim akcijama i popustima.

Jedini problem u čitavoj priči je što vas niko nije pitao da li želite da dobijate takvu vrstu obaveštenja, odakle kompaniji vaš broj telefona i zašto najčešće iz svog džepa morate da platite odjavu sa takvog servisa, u slučaju da to želite.

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović saglasan je da je u pitanju začarani krug propusta načinjenih od strane telekomunikacionih kompanija, firmi, ali i ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija.

– Svakog dana imamo po nekoliko prijava građana koji se žale na SMS poruke koje svakog časa nude neke akcije, popuste, promocije… Takođe im smeta i to što se njihovi lični podaci koriste na način koji je u suprotnosti sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti, a na kraju, i sama naplata usluge odjavljivanja sa te liste – objasnio je Papović i naglasio da se potrošači još žale zbog činjenice da im vređaju inteligenciju ubeđujući ih da su sigurno svoje podatke ostavili prilikom popunjavanja različitih upitnika i formulara, ali da su to zaboravili.

– To je priča za malu decu! Oni znaju da čine prekršaj i da su kupili bazu podataka, pa na ovaj način pokušavaju da speru odgovornost sa sebe – zaključio je on revoltirano.

Iz MTS-a rekli su da se korisnici njihove mreže jedino sami mogu prijaviti za neki od servisa za prijem reklamnih SMS sadržaja, i to najčešće prilikom kupovine proizvoda ili usluge, kao i da je takav SMS servis za njih besplatan.

– Na korisnikov zahtev, ukoliko više ne želi da prima određene reklamne poruke, MTS ga može potpuno besplatno odjaviti sa tog servisa, ali korisniku je omogućeno da to i sam uradi na veoma jednostavan način. Naime, svaka reklamna poruka mora da sadrži uputstvo za besplatnu odjavu sa servisa – slanje SMS-a sa određenim tekstom na kratak broj, koji se takođe nalazi u poruci. Treba napomenuti da korisnik u svakom trenutku ima mogućnost da se prijavi ili odjavi sa nekog od servisa za besplatno primanje reklamnih poruka putem SMS-a – ponovili su oni.

Iz jedne kompanije za prodaju robe za opremanje doma objasnili su da svojim korisnicima sa VIP i Gold kartica šalju SMS obaveštenja, a da su telefoni registrovani u njihovoj bazi podataka.

– Na taj način kupci sa VIP i Gold karticama ostvaruju popuste i druge pogodnosti. Brojeve telefona kupci svojevoljno ostavljaju prilikom upisivanja podataka za izdavanje kartica. Podatak o telefonskom broju nije uslov za izdavanje kartice. Svaki kupac ima pravo da se u bilo kom momentu odjavi sa liste primalaca SMS obaveštenja prema instrukcijama koje se dobijaju u SMS poruci.

Odjavljivanje korisnika se ne naplaćuje, dakle korisnik plaća samo cenu SMS poruke u okviru svog paketa kod mobilnog operatera – rekli su iz ove kompanije i dodali da svoju bazu podataka ažuriraju najmanje jednom nedeljno, a da je njihov korisnički centar otvoren za sve kojima je potrebna pomoć ili asistencija.

Iz firmi kojima smo se obratili zbog ove problematike uglavnom je stigao odgovor da ne koriste ovaj način oglašavanja, a u slučaju kada tako posluju uvek insistiraju na tome da im klijenti sami ostavljaju svoje podatke, baš kao i da ih prijava i odjava sa SMS liste ne košta ništa.

(Skandalozno.rs, Izvor: telegraf.rs, foto-ilustracija: pixabay)

Budite prvi sa komentarom na članku "Protivzakonito ili ne: Da li i vi svakodnevno dobijate SMS poruke u kojima vam nude neke akcije, popuste, promocije…?"

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.