Skrivena istorija: Ovo je istina o srpskom kraljevstvu u periodu od 5. do 12. veka! (INFO)

Istorija

Istorija Srba je „unakažena i ukradena“ i stvorena je jedna propagandna istorija protiv Srba koja je formulisana u Beču, ubačena preko Berlinskog kongresa i koja nam je nametnuta, smatra obnovitelj srpske istoriografske škole Jovan Deretić.

„Naši đaci još uče austrougarsku propagandu – antisrpsku umesto nacionalne istorije“, rekao je Deretić.

On je istakao da njegov rad nije jedna teza, već široki naučni rad zasnovan na velikom broju dokumenata i dokaza – rad od punih 50 godina istraživanja, pisanja, prikupljanja podataka.

Deretić je u Eparhijskom domu u Trebinju predstavio knjigu „Ilirska Srbija“- koautorski rad sa Dragoljubom Antićem o srpskoj istoriji pre srednjovekovne dinastije Nemanjića.

On kaže da knjiga „Ilirska Srbija“ obuhvata period od petog do dvanaestog veka, period koji je na Berlinskom kongresu bio zabranjen Srbima da izučavaju.

Deretić je istakao da istorija pre Nemanjića, između ostalog, bila zabranjena zato što je Istra bila deo Srbije, zato što je Karlo Veliki vodio rat protiv Srbije oko Istre…

Jednim od fenomena Deretić smatra to što je Trebinje jedno vreme, od 926. do 1000. godine bilo glavni grad Srbije, a da se to nije znalo i da se krilo.

jovan deretic2

„Ako se kaže da je Trebinje bilo prestonica Srbije kako će da se poštuje onaj nalog Beča da preko Drine i Dunava ništa nije vaše“, kaže Deretić.

srbija-mapa-carstvo-dusanovo2

„Ilirska Srbija“ osvetljava istorijski period od raspada Rimske imperije do države Nemanjića na Balkanu gde je, prema tvrdnjama srpske istoriografske škole, na prostoru današnje Hrvatske, Slovenije, BiH, Crne Gore, Srbije, Albanije i Makedonije bilo veliko srpsko kraljevstvo kojim je od 5. do 12. veka vladao 41 srpski kralj – iz dinastija Svevladovića, Svetimirovića i Oštrivojevića.

Prestonica ilirske Srbije je od antičkih vremena bio Skadar.

(Skandalozno.rs, Nezavisne)

67 komentara na "Skrivena istorija: Ovo je istina o srpskom kraljevstvu u periodu od 5. do 12. veka! (INFO)"

  1. Koji ste vi retardi jbt!!!

  2. Kakve veze imaju Srbi sa Ilirima, Iliri su hrvatski preci naravno samim tim i crnogorski i bošnjački.

    • Sibor Nikolic | 27. marta 2015. u 12:04 | Odgovori

      Асиме! Не хлупај!

    • nemas ti pojma asime ili se pravis lud,ako si musliman trebao si dedu da pitas koja ti je krsna slava,jebali te bosnjaci

      • Srbi su napola turci jer kada bi se neka srpkinja htjela udati morao ju je vezir je***ti , logicno je da ce roditi napolicu , srbina i turcina.

        • SMRDIS SMRDIS PRLJAVA POTURICE smrdis lajes al zato ne hajes.Smrade ti si sad od smrdljivog naroda koji zaudara na ovcetinu loj i balege.Tvoji preci su bili Srbi a tvoji su prodali vjeru za veceru pa sad lajes i smrdis.

    • Vladimir Nikačević | 28. marta 2015. u 08:17 | Odgovori

      Naziv ‘ILIRI’ je nastao po Srbskom Bozanstvu Iliji ili Svetom Iliji koga je kasnije i Hriscanstvo prihvatilo. Slican primer ukradene Srbske istorije i mitologije je primer naziva ‘Arijevci’ Pre nastanka prvih ratnika postojali su samo lovci. Stari Srbi su imali svoje bozanstvo koje je bilo Bog lova i zove se Arije. Po njemu nastaje naziv Arijevci tj Srbi, a ne neki Hitler koji je hteo pomocu opsteg neznanja da Nemce predstavi kao potomke zacetnika bele rase! Ti potomci smo mi SRBI. Sa pocetkom izucavanja ljudske DNK poceo je i raspad visevekovnih istorijskih i svih drugih lazi. Medju naucnicima i istoricarima je vec prihvacena cinjenica posle godina i godina proucavanja, da je Srbski Narod tzv Narod Majka svim belim ljudima na Planeti.. itd itd

    • SRBIN KATOLIK | 28. marta 2015. u 08:50 | Odgovori

      A ZAŠTO ONDA U ILIRIJI 3 GRADA NOSE IME PO SRBIMA – SERDICA – DANAŠNJA SOFIJA, SERBINUM I SERBIA U DANAŠNJOJ GRČKOJ ?

      KAKO HRVATI MOGU BITI ILIRI KADA ONI DOLAZE NA BALKAN U 7 VEKU MEĐU STAROSEDEOCE SRBE ?

      “Stanovnici
      Bosne sacinjavaju, kako po svom sopstvenom shvatanju, tako i po zvanicnom
      priznanju tri naroda, iako svi pripadaju jednom istom srpskom plemenu i govore
      istim jezikom. Ta tri naroda su: Turci, tj. muslimani; Latini (inace krscani, a
      prezriteljno Sokci), tj. katolici, i Srbi (inace hriscani, a prezriteljno
      Vlasi), tj. pravoslavni…”

      Aleksandar Giljferding, najpriznatiji autoritet svjetske nauke po bosanskom
      pitanju devetnaestog vijeka

      Publicista Andre Bar u knjizi “Bosna i Hercegovina”, izdatoj u Parizu 1903.
      objasnjava: “Vecina stanovnistva pripada srpskoj rasi…Sam g. Kalaj, pisuci
      nekad svoju Istoriju Srba, rece da u BiH pod tri vere ima samo jedan narod,
      srpski… Pravoslavna vera je najstarija. Ona potice iz doba kad Srbi napustise
      paganstvo da bi primili dogme grcko-istocne crkve. Muslimani poticu od starog
      srpskog plemstva, koje se, posle osvajanja Turaka, preobratilo u islam da bi
      sacuvalo svoje privilegije. Katolici se regrutuju medju sinovima pojedinih Srba
      koji su se potcinili rimskoj crkvi u vreme papskog uticaja u BiH, a danas medju
      cinovnicima austrijskim.”

      Rene Pinon u studiji “Austro-srpski konflikt”, publikovanoj 1907. godine: “Sami
      muslimani su Srbi, ne samo po svom poreklu vec i po njihovom sopstvenom
      priznanju. To su uglavnom bivse vlastele zemlje koja je, u momentu zauzeca
      (zemlje), presla na islam… Treba utvrditi bez okolisenja da je javno
      raspolozenje u BiH malo naklonjeno dominaciji austrijskoj.

      U najmanju ruku se nece moci sporiti da srpska vecina stanovnistva, bilo
      pravoslavnih ili muslimana, apsolutno odbija vaspostavljanje direktne
      potcinjenosti pod Austriju.”

      Jakov Golovjecki je 1884. godine u Vilnjusu objavio “Geografski rjecnik
      zapadnoslovenskih i juznoslovenskih zemalja” u kome precizira: “Bosnjak, zitelj
      Bosne. Oni pripadaju slovenskom, srpskom plemenu.

      Bosnjaci su vecim dijelom pravoslavni, sa iskljucenjem izvesnog broja koji je
      primio katolicanstvo i muslimanstvo.”

      Univerzitetski profesori istorije sa Kembridza, Grant i Temperli, objavili su,
      1934. godine, knjigu “Evropa u XIX i XX veku” u kojoj se nalazi i sledeca
      konstatacija: “U 1878. Austro-Ugarska je bila ovlascena da okupira Bosnu i
      Hercegovinu, zemlja jednaka po krvi i jeziku sa Srbima. Cak i muhamedanci ovih
      krajeva govore srpski i srpske su krvi”.

      Katolicki fratar Toma Kovacevic, u “Opisu Bosne i Hercegovine” iz 1865. godine,
      kaze: “Svi zitelji bosanski izuzimajuci malo Osmanlija i Cigana, spadaju u
      cislo južnih Slovena srbskog ogranka i to bez razlike vjeroispovjedanija, jer i
      oni Srbi koji su vjeroispovjedanije muhamedansko primili, po krvi i jeziku ipak
      ostaju Srbi.Zato su dakle u Bosni Srbi od tri vjeroispovjedanija:pravoslavnog,rimskog
      i muhamedanskog”

      Population of Bosnia (katolička enciklopedija):

      ..Excluding some 30,000 Albanians living in the south-east a few
      Osmanli Turks, and Austrian troops, the rest of the population (about 98 per
      cent) belong to the southern Slavonic people the Serbs. Although one in race,
      the people form in religious beliefs three sharply separated divisions: the
      Mohammedans, about 550,000 persons (35 per cent) Greek Schismatics about
      674,000 persons (43 per cent) and Catholics about 334,000 persons (21.3 per
      cent)

      http://www.newadvent.org/cathen/02694a.htm

      „Potičem iz muslimanske porodice iz Bosne,
      a po nacionalnoj pripadnosti sam Srbin. Pripadam srpskoj literaturi, dok
      književno stvaralaštvo u Bosni i Hercegovini, kome takođe pripadam, smatram
      samo zavičajnim književnim centrom, a ne posebnom književnošću srpskohrvatskog
      jezika.“

      MEHMED Mesa SELIMOVIC-Srbin

      LETOPIS MATICE SRBSKE IZ
      1825 GODINE

      http://www.scribd.com/doc/62216834/Serbske-Letopisi-Matice-Serbske-1825

      56 strana knjige, a 82 na ovom linku vidite ko sve spade u
      srbsko stablo (bugari,bošnjaci,srbi u srbiji,crnogorci,slavonci,dalmatinci)

  3. Zar su samo Iliri Srbi?Ma i Dacani su Srbi! I Tracani! I GRci! I Gali! I Kelti! I italijanska plemena isto! I Nemci su Srbi,i Japanci!Adam i Eva su bili Srbi!Bog je Srbin,mi smo stvorili ovaj svet!Od nas Srba svi poticu!I vanzemaljci su Srbi!U ovom svemiru ne postoji niko drugi sem nas Srba,samo sto se ti drugi drugacije zovu,ali su ustvari Srbi!

    • Valter Walter Terzic | 30. juna 2015. u 00:25 | Odgovori

      aahhahhaaa…dugo nisam cuo duhovitijeg inteligentnog Srbina…zaboravio si albance i Vatikan i Angolu…

  4. stefanovic.nau | 22. aprila 2015. u 17:39 | Odgovori

    Ovi komentari…
    Pazi Bavarci/Svabi/Austrianci/Saxsonci su na primer ZAJEDNO svi Nemci/Germany
    Raci (stanovnici centralne srbije su Srbi) isto Hercegovci/Crno gorci /Slavonci / Bunjevci/Sokci/Licani/Dalmatinci/Bosanci/Vlasi/Torlaci su sve ZAJEDNO Srbi!!!

    Bog Il je bog sunca,Sveti Ilija je po njemo nazvan i je svetac Hristianstvo. Naziv na grckom je Helios. znaci Iliri su ljudi koj su verovali u tog boga. Isto kada su napali Rimljani mislite da bogati Iliri stoje i cakaju da postanu robovi? NE oni su bezali preko dunav! Berem arceholosckih nalazista u Madjarsku i Slovacku to pokazivaju, Isto kao sto su Hrvati pobegli od Turkaka i dan danas prezime Horvat je jedan od naj popularnih prezimena u centralnoj evropi.

  5. Valter Walter Terzic | 30. juna 2015. u 00:32 | Odgovori

    ajme meni…stvarno te jos mlate mokrom krpom po glavi??’jesu li te i silovale komsije dok si bio mali jer mozask ti je velicine klitorisa…a ameba je EINSTAIN za tebe…

  6. Valter Walter Terzic | 30. juna 2015. u 00:32 | Odgovori

    uput koji ste vi rat u povijesti dobili???kako se zove??

  7. Crimson Dragon | 20. avgusta 2015. u 01:43 | Odgovori

    ne nije

  8. 1150. godine Ioannes Cinnamos (Jovan Kinam), vizantijski istoričar opisuje Bosnu
    da je „…od ostale Srbije odijeljena rijekom Drinom, ali da nije
    potčinjena srpskom velikom županu nego je samostalna sa svojim životom i
    posebnom upravom.“

    I još jedno pitanje Vojvodo..ako su ovo srpske zemlje kako navodite što ste onda sa turcima pustošili ovaj kraj..koga ste od tuda otjerali širom svijeta i na katoličkim crkvama sagradili svoje parohije.

    Vi ste se malo zapleli u ono što je bilo i ono što bi htjeli.

    Tako se ne izučava prošlost svoga naroda.

    Uzmite si Šufflaya za proučavanje..on je obrađivao ovo razdoblje i to vrlo uspješno.

    Vama je znak jednakosti između Bizanta i Srbije.

    Nejde to tako.

    • Kornelije Kovac | 6. septembra 2016. u 05:00 | Odgovori

      Upravo si sam odgovorio. Bas lepo je napisano da je „od ostale Srbije odvojena rekom Drinom“.

      Zamisli istoričara koji opisuje Francusku rečima „od ostale Španije odvojena je Pirinejima“, pa onda razmisli koliko to glupo zvuči ako se priča o dve odvojene nacije. Eto zamisli samo ostale susede:
      „Bosna, koja je od ostale Mađarske odvojena rekom Savom“ – ne ide.
      „Bosna, koja je od ostale Italije odvojena Jadranskim morem“ – ne ide.

      Štaviše, to što je rečeno zvuči kao da je glavni deo srpske zemlje tu gde je Bosna, a da se ostali, tj. manji deo, nalazi odvojen rekom Drinom.

  9. Љубе Стојановски | 1. septembra 2016. u 15:50 | Odgovori

    Господине Јоване дали си прочитал за цар Самоил? бил цар од 986 до 1014 година како Македонски цар. Цар Самоил бил Македонец, а на Бугарин. Тогашните Бугарски кнезови се уште имале монголски имиња. Македонското царство било цела Македонија без Солун, Србија до Дунав и Сава, Бугарија и Босна. Далматинските градови не ги освоил бидејќи немал бродови. Додека бил цар Свети Климент станал прв словенски епископ и со Свети Наум го основал првиот словенски универзитет. Свети Климент и Свети Наум биле ученици на Светите браќа Кирил и Методи. Свети Климен бил и основач на првата словенска Архиепископија – Охридската. Словените отсекогаш живееле на Балканот. Александар Македонски не бил Грк туку словен. Во 1522 година дубровчанецот Прелевиќ има напишано дека најстар народ на Балканот се Македонците. Тоа се потврдува со ДНК анализата каде Македонците имаат 30% антички гени, Србите 25%, а Грците 5%. Нас не лажат дека словените се населиле од зад Карпатите. Во 1602 година е издадена историјата на Балканот во Италија врз основа на книгата на господинот Прелевиќ од Дубровник. По наредба на Папата книгите се запалени. За среќа останал еден примерок.

    • Kako to, Car Samuil bio Makedonac a onda posle njega ne ostade ništa, ni crkva ni država ni manastiri po Svetoj Gori, ništa? Ili je možda ostalo? Car Dušan i Sveti Sava i Milutin i Karađorđe i Miloš, pa Sloba Milpšević i svi Makedonci? Ma daj bre, priberi se bre!

      • Љубе Стојановски | 12. decembra 2016. u 18:31 | Odgovori

        Из овог универзитета изашло је око 3000 ученика који су ширили писменост и хријанство низ свих Словенских народа. Свети Кирил и Методиј су написали глаголицу. Свети Климент је прерадио и назвао је кирилица. Тек два века касније настала је Рашка. Касније Свети Сава је основао Пеќку Патријаршију. Владими Црноевиќ је узео Косару за жену која је била ќерка цара Самоила. Охридска Патријаршија је дала право Црногорцима да изаберу сами владику. Једно време они су се звали Македонјани. Владика Данило када је потражио паричну помоќ од Руског цара потписао се као владика Црногорски и Македонски (нисам баш сигуран). Цели 15 и почетком 16 века Охридска Патријаршија је држала Србију, Босну и Херцеговину, Албанију, Црну Гору, Румунију, један део Молдавију, Јужну Италију и Сардинију. Први дипломата Караѓорѓа је био Петар Ицко трговац са Земуна, а пореклом из Македоније који је водио у његово име преговоре у Цариграду. Затим је постао и градоначалник Београда где је и отрован. Српски и Македонски народ увек су се помагали кроз векове. Нажзлост понекад ке власт утицала на односе измеѓу оба народа, среќом краткотрајно. Ако видиш кроз историју видеќеш да никад нису ратовали меѓу собом. Када су се Срби на челу са Патријархом Арсениј бежали за Славонију Македонци на челу са Карпошм су им чували леѓа. Света Гора се налази на Македонску земљу која за сада је окупирана од Грчке као што је Косово и Метохија окупирана.

  10. Tera Surbia ( kasnije Srbija ) prostire se preko celog Balkana sve do Crnog mora. Obuhvata sve oblasti osim rimskih oblasti Croatia ( severna i juzna ili Bela i Crvena Croatia ) Po tim oblastima Srbi naseljeni kao prvi ( i pokrsteni ) nazvani su mnogo kasnije Hrvatima (Croate ). U jednom ratu Hriscana i novopridoslih Pagana, u kom su ucestvovali i stanovnici obe Croatije na strani Hriscana, pobedu odnesu novopridosli i tako steknu pravo da imenuju kraljeve. Kraljevstvo je podeljeno na Zupe, od koih je jedna bila i Raska Zupanija, a Hriscani iz obe Croatie nisu mogli dati kralja ni u kom slucaju posto su izgubili rat. Uz ceste ratove, cak i medjusobne, a narocito protiv Bugara i Ugara, kraljevstvo se odrzalo kroz vladavinu cetrdesetak kraljeva, sve do Caslava koji pogibe u Sremu u ratu protiv Ugara. Nakon toga Nemanja, na koga je trebalo da predje kraljevstvo iz mnogo razloga odluci da krene samostalno. Od Raske Zupanije na ovamo zna se malo vise, mada jos uvek ne sve! Mnogo je razloga zbog kojih je taj deo Srpske istorije zabranjen od strane pre svega Vatikana, a onda i Germana. Saznanja o tome sadrze stare dogovore, odnose i granice, sa kojima svi manipulisu. I Vizantija, i Vatikan, a posebno Nemci koji sebe iz nekog razloga smatraju naslednikom citavog Rimskog carstva. Citavo podrucje je, inace, prepuno artefakata, ali se oni tumace uglavnom sa unapred odredjenom rezultatom, do koga se raznim manipulacijama i konstrukcijama dolazi. U tim „naucnim “ naporima ima zaista smesnih tvrdnji. Polako ali sigurno, medjutim, istina izlazi na videlo. Proucila nauka Dinosauruse, a nece desetak vekova unazad. Razumljivi su otpori, ali nije razumljiva indiferentnost srpske naucne elite. Naravno da u tom periodu ne postoje Makedonci, Crnogorci, Albanci i slicni koji nastaju mnogo kasnije u sasvim drugim okolnostima.Postoje uglavnom Srbi, Bugari, Ugari, Rimljani ( Venecija ) I prolazeci narodi kao Kelti i slicno. Cak su i Bugari, koji su izvorno Tatarsko pleme, ratnicko, koje je porazilo cak i Velikog Vladimira, poprimaju slovenska obiljezja, jezik i obicaje. I tako dalje!

    • Ljube Stojanovski | 19. septembra 2016. u 01:18 | Odgovori

      Ало цар Самоил је 2 века пре Рашке. Александар Македонски је 16 века пре Рашке. Први христијани со Македонци. Крстио их је лично Свети Павле. Прва христијанка на Балкану и чија куќа је служила као црква је Света Лидја Македонка из Филипи.

    • Tomislav Dretar | 25. oktobra 2016. u 14:08 | Odgovori

      Kelti su zajednica naroda, a ne prolazeći narodi. To je pra-narod Europe. Glede drugih Vaših tvrdnji o početku povijesti Balkana , molim Vas, pročitajte knjigu grčkog historičara Andrea N. Stratosa „Stratos (André Ν.), Τὸ Βυζάντιον στὸν Ζʹ αἰῶνα.“ I Promijenite svoje mišljenje o Bizantu kao nečem što je nastalo iz sebe samog kao pravoslavno carstvo prije sve ga na svijetu. Sve je to proizvod historijske akcije Rimskog carstva davno prije Isusa Krista. A Pravoslavlje se postupno rađa iz svađa Jedinstvene crkve od Istoka do Zapada, najprije u Maloj Aziji, a zatim iz podijeljenog Carstva. Valjda će te tada , sagledavši stvar iz drugog ugla i uz pomoć neutralnih znanstvenika (ta knjiga je dobila godišnju nagradu Grčke akademije nauka 1970. godine) , tu će te naći i dokumente o doseljavanju Srba i Hrvata s citatima očevidaca o njihovim prolascima sa svojim obiteljima, stokom i ostalom imovinom i naseljavanju od Avara ispražnjenog Balkana.

  11. Kornelije Kovac | 6. septembra 2016. u 05:05 | Odgovori

    Tu granicu možeš da tetoviraš svom sinu na leđa, jer je u stvarnosti nećeš videti.

    • Ne morate me vrijeđati osobno..ako vas moj komentar osobno vrijeđa onda se ispričavam. Kao povjesničara mene ta granica ne interesira..tj ne moram je vidjeti i čija će biti bosna.. hrvatska ili srpska me ne interesira..šteta ljudi koji će možda ratovati za nju..bosna nije vrijedna jednog jedinog čovjeka da pogine..što se mene tiče. Što to ima Bosna da ju toliko želite..neke divne ljude..kulturu..industriju..napredak..šta?

      • Nisam čuo da Srbi hoće Bosnu. Video sam samo da se držali vojsku na svojim etničkim granicama. Da su je i ostali držali na svojim, pretpostavljam da bi se svi lako dogovorili oko detalja.

      • Sve što si nabrojao u negativnom kontekstu je u praksi pozitivno. Samo je potrebno da se pregledaju svi fakti koje zna narod i one koji se kriju ( poput Povelje Kulin Bana), pa da možete artikulisati istinu. Bez artikulacije Bosanske istine, nema ni istine u Hrvata, a naročito Srba. Istorija nije švedski sto, astal ili hastal!

  12. 1459..pada smederevo..jel tako..branili ste ga sa pračkama..jel tako..kod nas 1493 znaći samo 34 godine kasnije imamo krbavsku bitku..akinđije iz srbije,bosne i makedonije satrli hrvatsko plemstvo. Ako je to bila srbija kako vi tvrdite zašto su pobili onda svoje srbe..ili koga su to onda potukli. Drugo pitanje..zašto je Bosni ako je to srpska zemlja trebalo 150 godina da šaptom padne..zašto je sultan Mehmed II. provalio 1463. u Bosnu s 150 000 vojnika iz prostora Srbije. Ako je srbija pala 1459 čija je onda bila bosna da se u nju moralo provaljivati sa 150 000 ljudi(uglavnom srba u osmalijskoj službi)..opet ratujete sami protiv sebe..kao i na krbavskom polju,sisku,mohačkom polju itd. Zašto je Matijaš Korvin koji je katolik išao u nekoliko navrata oslobađati kako vi kažete srpsku bosnu ako se zna da su odnosi katolici-pravoslavci trajno narušeni od 1054..te da nisu jedni drugima pomagali kod sukoba sa trećom stranom..u ovom slučaju turaka. Zašto se Petar Berislavić iz Hrvatske preko Dvora u nekoliko navrata probijao do Jajca sa hranom i opskrbom.. koji je često bio pod opsadama..da spasi Srbe? Hrvat(vatikan) spašava Srbe?Ili je i on bio srbin koji je spašavao srbe u jajcu koje su okolili srbi kao turske trupe..tako vi tvrdite. Eto vidite..što napravite kad stvari vadite iz konteksta.

  13. lepo stoji u proročanstvima: Srbi su proklet narod od Cara Lazara, jer je ubijena devojčica i zbog toga je palo na srbe prokletstvo da stalno idu u rat i nemaju mira, od tad su postali najratoborniji narod na svetu. Kad se ponovo rodi TA devojčica, (možda je i rođena), ona će da kaže samo dve reči i prokletstvo će u trenu nestazi

  14. Horvat..dobivaju prognanici iz srednjovjekovno Hrvatsko-Ugarskog kraljevstva(valjda ste čuli za to kraljevstvo)..koji dolaze u Mađarsku. Pošto običan puk-kmetovi nisu imali prezimena..mađari im daju prezimena po zemlji odakle su došli..samo ga Mađariziraju naravno. Ti ljudi bježe pred osmanliskom najezdom..čestim upadima akinđija i pravoslavnih vlaha. Horvata imate i u Slovačkoj i Češkoj..samo nama Hrvatima ne pada na pamet proglašavati to Hrvatskom zemljom..teritorijama..etničkim granicama i sl. Kad vi počnete koristiti izvore Bizantskih pisaca,Osmanliskih pisaca..izvora..literature..itd(pod kojima je Srbija bila 500 godina)..onda ču i ja..ovako neću. Mi Hrvati koristimo izvore svojih okupatora bez obzira što su bili okupatori(Beč,Budimpešta,Rim,Istambul,Beograd). Za vas Srbe ključ je u Istambulu koliko god vam se to ne dopadalo.

  15. Ne razumem šta hoćeš reći – da su te teritorije postale izgubljene za Srbe koji većinom žive na njima kada ih je Tito smestio van granica Socijalističke Republike Srbije?

    • Gle..ono što ste osvojili i naselili za vrijeme osmanlija nije vaš teritorij. Kao što nije Hrvatsko Gradišće i dijelovi Slovačke,Italije i Mađarske koje su naselili Hrvatski izbjeglice za vrijeme turskih pljačkaških pohoda. Vas Srbe zbunjuje to što vam je Austrija statusom valahorum dala napuštenu Hrvatsku zemlju da je naselite. Druga stvar što vas zbunjuje je Vatikan..koji je u srednjovjekovnoj Hrvatskoj imao velike zemljišne posjede..a koje je prestankom osmanlijske najezde tražio nazad..a vi ste već to u međuvremenu već naselili..jel tako. Ukucajte Pavlinski urbar iz Streze..jedan od dokumenata koliko je posjeda imao taj katolički samostan u 14-om stoljeću. Radi se o prostoru koji ste vi kasnije nazvali vretanija točnije mala vlaška..današnja središnja Hrvatska okolica Bjelovara.

      • Srbi nisu ništa osvajali, otimali, niti terali nekoga. Legalno su došli tamo, Hrvati se nisu protivili, bunili ni dizali glasa, čak su bili srećni da imaju tampon zonu izmežu njih i Turaka.

        Pričati takvu glupost da to nisu čisto srpske teritorije je isto kao i kad bi se Srbija pozivala na pravo osvajanja Larise i Pefkohorija u Grčkoj, koji su nekad pripadali srpskom caru Dušanu, ali su ga odatle isterali Turci. Dakle, prekinite da živite u srednjem veku. Danas u doba zakona i demokratije, takve izjave ne zvuče samo fašistički već i izuzetno glupo.

        • Pisati da Srbi nisu nikoga tjerali,otimali i kako navodite je jednostavno jednostrano gledište..i nadasve neobjektivno. Naša prošlost puna je ratova i sukoba. da su bili srećni terminološki pojam u povijesnim dialozioma je stran. Hrvati nisu mogli poduzeti tada ništa jer ih fizički više nije bilo..tj svedeni su bili na ostatke ostataka i od 1548 bili pod habzburzima tj austrijom. Koja je na prostor vojne granice naselila pravoslavnim vlasima gledala kao naravno tampon zonu prema turcima ali i kao batinom prema hrvatskom saboru(što mislite zašto su pogubljeni zrinski i frankopani) Stvari nisu crne i bjele pajdo moj. U modernim povijesnim radovima nema dobrih i loših..ispravnih i neispravnih. Samo činjenice. Dal ste se pitali kada zašto su crkve u srbiji uglavnom sačuvane od turskog zuluma a u hrvatskoj danas nalazimo samo temelje na dubini 80 cm..

        • Љубе Стојановски | 22. septembra 2016. u 15:41 | Odgovori

          За време на Кралство Југославија имало 17 илјади жандарми од кои 12 илјади во овој дел на Македонија? Зошто? Цар Самоил бил 3 века порано и во Београд и во Босна и во Бугарија и во Егејска Македонија без Солун пре цар Душан. Охридската архиепископија била 2 века пред Пеќката патријаршија. Ако Србите ( зборувам за власта, а не за народот ) ништо не освојувале зошто ја поделиле Македонија со Грција и Бугарија? Зошто во Кралство Југославија Македонците не биле признаени за народ и немале барем автономија и училишта. Само немој да ми зборуваш дека не постоеле Македонци. Александар Велики бил Македонец. Ако си Србин зошто не пишуваш на кирилица туку на латиница?

  16. Ljube Stojanovski | 2. oktobra 2016. u 01:11 | Odgovori

    Ти само пишеш о Вардарској Македонији. Шта је са Егејској и Пиринској Македонији? Вардарска Македонија је само једна треќина од целе Македоније. Са Бугарима Македонци немају никакве везе. У вези Грка грешиш. Стари Грци су изумрли 2 и 3 века по Христа. Према ДНК анализи Македонци су најстарији народ на Балкану са око 40% антиќких гена, а Срби 35 %. Грци имају само 5%. Веќина Грка су Словенско- Македонском пореклом који су присилно асимилирани. Осим трговаца и попова на северу од Коринта није било Грка до 1912 године. Разлика измеѓу два народа је у грамарици, а не у азбуци. Бугари и Руси пишу старом кирилицом али нису ист народ. Са друге стране Срби, Црногорци, Босанци и Хрвати имају исту граматику иако су три вере ( православни, католици и муслимани ) иако једни пишу кирилицом, а други латиницом. Срби и Македонци су најближи народи јер су били 500 година под Турцима и увек су се помагали и су били православци. Док је српски патријарх бежао са нарудом из Косова према Слаавонији и Војводини Карпошови устаници су држали оступницу. На жалост 1918 године и поред 60000 Македонаца у српску војску краљ Александар је заборавио на Македонце и није их прихватио за посебан народ. Прихватио је Хрвате и Словенце који су били у Аустроунгарској војсци. Деда мог оца је био рањен на Солунском Фронту и се лечио 2 године у Марсеју у Француској. Још имам његову инавалидску књижицу. Није био Србин веќ Македонац. Најмање јо двојица из мог села су оставили своје кости на Крфу.

    • Kornelije Kovac | 3. oktobra 2016. u 02:16 | Odgovori

      Не, колико ја знам. Који је ген у питању?

      • Љубе Стојановски | 3. oktobra 2016. u 11:01 | Odgovori

        Пишем о антиким генима који према северу процент се смањује, а словенси гени процент расте. Ако те још нешто интересује могу ти дати и свој e-mail да ми пишеш шта те интересује

        • Kornelije Kovac | 3. oktobra 2016. u 11:57 | Odgovori

          Ако мислиш на Е-В13, он је прастар да би имао везе, било са Славо-Македонцима или античким.

          • Љубе Стојановски | 3. oktobra 2016. u 14:38 |

            На жалост ја нисам генетичар али знам да на Балкану постоје антички, хеленски, илирски и словенски ген. Хеленски ген нема сличности са Грцима. Настао је по освајањима Александра Македонског.

          • Kornelije Kovac | 3. oktobra 2016. u 23:00 |

            Врло добро познајем савремена генетска истраживања. На јужном Балкану и острвима провлађује Е-В13, која је стара више од 7 миленијума и за коју се верује да је настала у Африци, а још увек се расправља којим путем је стигла у Европу. Најстарији узорак је из Неолита у Шпанији. Има је процентуално доста у Бугарској, а највише на Косову, где је последица генетског дрифта. Бугарска истраживања је налазе и код Трачана. Ова хаплогрупа се најбоље повезује са Грцима и Јеврејима, и доста је стара. Старија и од Пелазга и Феничана.

            Илирска генетика вероватно и не постоји, јер је Балкан по својој прилици био очишћен ратом, гладом и кугом, као што је Константин и записао. Још немамо анализе мушке ДНК Илира.

          • Љубе Стојановски | 4. oktobra 2016. u 21:57 |

            Нашао сам карту Евроазије на коме је приказан утецај илира. Највеќи утецај има у Далмацији меѓу Дубровника и Сплита према Херцеговини, у централној Македонији и мало према Бугарској и у центар Малој Азији у Турску. Утицај је и до Русију и Италију. Према наѓеним костима од 5 века пре наше ере и садашњим људима у просеку од 80% негде и до 98% има велике сличности у генима на територији Србије, Босне и Херцеговине и Хрватске. Најсличнији народ су Македонци са 65%, а Бугари са 10%. то доказује да Срби, Хрвати и Босанци су исти народ, а три вере. Македонци нису ни Срби ни Бугари, али су најближи наод са Србима. То доказује да су Словени одувек живели на Балкану ( најмање 25 века ). Бугари су тракиског порекла. Грци долаза са субсахарске Африке. Пре 11 века нема доказа да су шиптари староседеоци. Нас су лагали да се Словени доселили на Балкану. Тај ген има га и у Македонију. Ови проценти меѓу наѓеним костима пре 25 века и данашњим људима важе и за Македонце шта знаи да и Антички Македовци великим делом од 65 % били Словени и да ми имамо гене Античких Македонаца.

          • Дамир Младеновић | 12. decembra 2016. u 12:56 |

            У праву си скоро све … Германски историчар 1875г.пише ,, велики корпус српског народа ускоро нећемо звати више тим свеопштим именом већ локалним именом племена Словен(дођош-како су немци звали Словаке, Чехе и Пољаке) а све то да би им смањили утицај у историји и географији, са могучношћу да се сав народ подели на племена ,, то је усвојено на Берлинском конгресу … Тако да ти остину збориш, а сваки пут кад поменеп словенско порекло знај да се то некад називало у књигама српким пореклом … Жив био и даље копао, добар си чо’ек

  17. Љубе Стојановски | 2. oktobra 2016. u 01:15 | Odgovori

    Брсјаци су само једно од Македонских племена изразито ратоборни и слободољубивих.

    • Kornelije Kovac | 3. oktobra 2016. u 02:15 | Odgovori

      Piše na linku koji sam postavio tačno ko je naselio, tj. moguće da ih je bilo još, ali da nisu svi zabeleženi.

      • Љубе Стојановски | 3. oktobra 2016. u 10:58 | Odgovori

        Брсјаци су пореклом од града Бер који први пут се спомиње 432 године пре наше ере. Ту је Свети Павле проповедао христијанство. Под притиском Византије неки су се преселили у западној Македонији, Јужној Србији и Косову и били су брана Арнаутским освајанима. Друда позната племена су Мијаци, Смољани, Струмљани, Драговити, Сагудати, Ринхини, Велегизити и Венити. Бугари су дошли са истока са Дњепра или Дњестра. Северна граница Македоније је била код села Коњско, Бујановац. Тамо српски ареолози су нашли тврѓаву од времена Александра Македонског. Види и камен од Розете. Македонски научници су успели да преведе и клинасто писмо написано на старо Македонском језику. Велики део речи и по 23 векова још се користе у Македонском језику.

        • Kornelije Kovac | 3. oktobra 2016. u 11:56 | Odgovori

          Читао сам тај научни рад са наводним преводом, али морам признати да уопште нисам уверен.

          • Љубе Стојановски | 3. oktobra 2016. u 14:34 |

            Није наводни превод. Ако је Француз успео да преведе Египетске хероглифе зашто би онда неко не би успео да преведе клинасто писмо, а то најлакше може да преведе онај чији језик је наближи. Ипак се ради за разлику од 23 века. То је доказ да су Словени одувек живели на Балкану. То не одговара Западу који тврди да су се доселили 6 и 7 века по Христа са Карпата и то у року од једне године. За време Тројанског рата Македонци су били на страни Троје. Како би иначе Хомер знао шта се дешавало у Тројанским редовима ако није знао и Македонски језик?

  18. Љубе Стојановски | 2. novembra 2016. u 23:32 | Odgovori

    Обрнуто је. Стари Грзи су изумрли 2 и 3 века наше ере. Није Грчка генетика дошла до нас веќ наша генетика дошла до њих. Пример су Брсјаци. Веќ сам ти писао за њих. Садашњи Грци имају доста Словенских гена. Грчка је од Коринта према југу. Разлика је и у карактеру меѓу Античких Македонаца и Античких Грка. Сви што нису били Грци за њих су били варвари. Политика им је и данас иста. У Грчку живе само Грци. И Бугари су слични у Бугарску живе само Бугари. Македонци у Грчку и Бугарску немају никаква права. За разлику од њих Македонска империја је имала велики број народа и религија. Само у Србију и Македонију могу слободно да живе без проблема и други народи. Опет ќу се вратити на камен од Розете. Зашто су 3 писма? Суѓење Филота пред Македонским војницима ( око 8000 ). Он је хтео да укључи и Грке па је почео да прича грчки али Александар га прекинуо. Осим тога Македонију Римљани су је освоили издајством Грка са југа. Са севера не би успели да стигну. Ако Антички Македонци и Антички Грци исти тада би трбали да бране, а не да издају. Јели си сасвим сигуран да нису пронашли и обрадили ни један скелет? Ја нисам јер пала би цела њихова завера за Словене да су дошли 6 и 7 века по наше ере од Карпата.

    • Дамир Младеновић | 12. decembra 2016. u 13:04 | Odgovori

      Скоро је откривен тај град који си поменуо поред Врања, из 5в.п.е. крај Винчанске цивилизације. Нашли су скелет са очуваним днк и упоредили без неке намере са днк архивом данашње Србије. Резултати су били да је днк био 100% идентичан са 80% народа из округа Врања и да је тај днк 100% идентичан са днк нађеним у Винчи код Београда из 8в.п.н.е

      • Љубе Стојановски | 12. decembra 2016. u 16:18 | Odgovori

        Па ја то и тврдим да Словени су одувек живели на Балкану. Једино само Македонци су споменути. За време Тројанског рата били су на страни Троје. Иначе постоје материјални докази још пре 10 векова пре наше ере. Најверојатние су се досели по леденог доба са Крима. Тада Црно Море је било језеро. Средоземно Море нагло је нарасло за 100 метара. Руси су нашли у Црном Мору остатке неке насеобе. У 19 веку у Кежевини Србији ѓаци су учили да Македонски народ је најстарии на Балкану. Иначе Македонски језик је уврстен меѓу 10 најстариих језика који још се говори у свету. Зато све док постоји Македонија, Македонски народ и Македонски језик побија се теорија Запада да Словени су се доселили на Балкану и хоќе да нас униште. Својим понашањем Грчка и Бугарска им иду на руку.

        • Kornelije Kovac | 13. decembra 2016. u 08:35 | Odgovori

          Писао сам ти већ доста о томе, али неко брише постове. Нема доказа за тако нешто. Бар не за сада.

        • дамир младеновић | 13. decembra 2016. u 10:42 | Odgovori

          Вечину тога што пишеш је вероватно тачно, али о томе др Деретић прича пуних 40-50г. Само разлика је у томе што већина матерујалних доказа при преводима страних старих истирија Срби бивају помињани а ти овде константно говориш све то помињући Македонце и приписујући вама Сповенско порекло. Све си у праву, опет кажем, али, узми једну у обзир…немачки осторичар са краја 19в је 1875г. писао,, Срби су свеопште име за један од највећих корпуса народа у свету, ускоро ће мо то променити и том српском народу приписати једно много мање Словенско име (како су Немци тада звали Словаке, Чехе и Пољаке, јер Пољска тек тих год.добија то име за које каже исти историчар,,ево поста још једно, тј. треће Српско краљевсрво на тлу Европе( тада хе била краљевина Србија и краљевиба Црна Гора)) да би тиме ограничили СрбеСрбе и њихово име на Рашку област.,, али рекао је и ово,, ми сад пишемо нову историју, али кад дође један од српских народа убудуће словенских и задоминира светском историјом, писаће се поново стара историја.,,

          • Љубе Стојановски | 13. decembra 2016. u 21:16 |

            Др Деретиќ је направио једну грешку. Није узео у обзир цара Самоила који је владао од 969 до 1014 године.Говорим искључиво о државности, а не и за покушаје и устанцима. Намерно наглашавам Словенско потекло Македонаца јер неки мисле да Антички Македонци су били Грци што није тачно. На зидинама једне цркве из 19 века се налази звезда из Виргине више од 100 година пре проналаска гроба најверојатније Филипа другог Македонског оца Александра Великог.Препоручио бих ти да прочиташ мало и Македонску граматику да видиш и сличности и разлике измеѓу два народа. Ја знам и обе граматике.
            П.С. Прочитао сам да си пореклом Врањанац. Из Врање или из неког села у околини Врања ако смем да питам.

      • Kornelije Kovac | 13. decembra 2016. u 08:35 | Odgovori

        Где је то истраживање?

        • Дамир Младеновић | 13. decembra 2016. u 10:52 | Odgovori

          Опрости, незнам ја много, понешто читам и волим да видим нова истраживања и тако, то је било пре пар месеци, потражи на неком од ових наших археолошких сајтова кад је било то сензација откривеног града из доба Винче између Врања и Бујановца. Не замерите на упадици. Позз

          • Kornelije Kovac | 13. decembra 2016. u 13:03 |

            Да, видим сад тај чланак под именом „Иста ДНК становника на југу Србије и костура ископаних из 4. века пре нове ере?“, али се нигде не наводи извор сем Радио Пољубца на крају чланка. Сумњам да је ишта од овога тачно.

          • Дамир Младеновић | 13. decembra 2016. u 13:58 |

            Видим способан си да нађеш те ствари, ја баш и не, ја тако пратим али после незнам одакле је, али, види у неком веснику археолога сам то читао и било је озбиљно, почело испизивање шалом али се десила збиљс. Сећам се још да је од тих 100% 80% исто као у народа Врања, ја сам врањанац пореклом иако у ХР па тако запазитих то, а 10% је било исто са српским и шиптарским становништвом на Кос-Мету а 10% нејасно. Провери па ако што сазнаш како год био бих ти захвалан да поделиш ође. Позз

          • Љубе Стојановски | 13. decembra 2016. u 19:16 |

            Ако говориш о налазу у близини села Коњско колико сам чуо ради се о граничној тврѓави. Село се налази у близини железничке станице Ристовац (станица је избеѓу Бујановца и Врања) према Врању. Био сам тамо пар пута на собор 80-их година. Ја не знам одакле си ти али та места измеѓу Бујановца и Врања су ми позната.

  19. Дамир Младеновић | 12. decembra 2016. u 12:12 | Odgovori

    Та граница о којој ти говориш нема никакве везе са поделом народа, Ватикан је територије Цариградске патријаршије поистоветио са Византијским царством коме је и сам Ватикан припадао све док га краљ Карло велики није освојио и припојио Германском царству. Разлог опстанка Ватикана можеш наћи у шуровању са лажима, јер да би се спасили као црква продали су се Германским интересима, а то и данас раде. Хрвати су несрећна колатерална штета Ватиканског опстанка. Кад би ту загребали хрватски историчари нашли би сејасет интрига Ватикана и Беча на рачун хрвата, схватили би да сте урадили велики прљави посао за ,,чистунски,, запад. Жалост је само једна, ми срби са ове стране међ османлије, ви наша браћа са оне стране међ германе. Срби су ратовали као вазали против браће своје који им у предудним биткама на Марици и Косову пољу није нико дошао у помоћ. Ви сте нас сматрали као и данас за шизматике, иако смо хришћани као и ви, али немерете признати да вам је онако злобно било драже да вам браћа по крви падну у ропство но да прихватите да радите прљав посао за герђане и Ватикан … Не замерам вама, жао ми вас је, јер са њима немате ништа заједничко сем злочина над србима и то историја такође показује објективно ако желиш бити прави повјесничар, а можеш и како хоћеш мада твоји мирни искази говоре да љубиш истину, време је можда да загребеш још дубље, јер није битно ко је кога напао и ослободио већ због чега је то бивало тако. Људи као ти могу променити ток историје, стога, љубиш ли Истину приклони јој се и немисли калве користи срби имају од тога, већ ти као човек. Жив био

    • Љубе Стојановски | 13. decembra 2016. u 19:07 | Odgovori

      Да те поправим о битци на Марици. Вукашин и Угљеша имали су имоте на Македонску територију и веќи део војске су били Македонци.

  20. Nenad Kovrlija | 5. januara 2017. u 22:16 | Odgovori

    Srbi su kao narod, dosli sa Jezera u koje se ulivaju 4 velike reke ….. Dunav, Dnjepar, Dnjestear i Don…., prouci malo istoriju, pogledaj katre, i isprati vodotok ovih reka….. videces srpska sela uz njih ….. toliko…… Vinca je postojala pre 6 i po HILJADA GODINA …… toliko

  21. disqus_6g4C3PsgUz | 10. januara 2017. u 12:55 | Odgovori

    Strucnjak? Ta sta pricas ti? Taj covek nije ni istoricar vec hemicar, koji se nikad u zivotu nije bavio hemijom. Niko njega ne uzima ni za kakav faktor sem ovaca koje kupuju njegove knjige i veruju mu. A on sam, je il tezak prevarant koji obradjuje te ovce, il stvarno veruje u to sto pise u kom slucaju mu je potrebno psihijatrijsko lecenje.

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.