Švajcarski dnevnik žestoko optužio Hašima Tačija

Advertisement

Intervju

Hašim Tači – foto: Reuters

Švajcarski dnevnik „Noje Cirher cajtung“ žestoko je optužio predsednika privremenih kosovskih institucija Hašima Tačija da je biografska knjiga, koju je nedavno promovisao po svetskim centrima, napisana zbog njegovog straha od Specijalnog suda koji treba da sudi pripadnicima tzv. OVK za ratne zločine počinjene tokom rata na KiM.

Advertisement

Švajcarski dnevnik navodi i da je namera Tačija da ovom knjigom poboljša svoj inače veoma narušen imidž, te da sve to ima veze sa „strašnim optužbama“ Specijalnog suda sa kojima bi se bivši komandant OVK mogao suočiti.

Noje Cirher cajtung“ piše da je Tači u knjizi koju su pisali britanski autori, prikazan kao „superstar“, jer političari koji knjigom žele da poboljšaju svoj imidž uglavnom za to imaju tri razloga, među kojima je i da autori koje odaberu za jednu prikladnu cenu, pišu samo ono što on želi, prenela je prištinska „Gazeta ekspres“.

Prištinski dnevnik navodi da je to idealno spasonosno rešenje za političara koji imaju narušeni imidž, uključujući i Tačija, inače, bivšeg gerilca i komandanta OVK, koji je, kako se navodi, do guše umešan u neke događaje.

„Ekspres“ piše da bi Specijalni sud za ratne zločine tzv. OVK mogao da optuži Tačija, koji je, kako se navodi, doduše takvu mogućnost uvek negirao.

Napominje se i da je on uvek negirao i optužbe da je potpisivao ugovore vredne milione evra tokom poslednjih godina sa firmama za lobiranje u SAD i Engleskoj.

Advertisement

Opisujući korice knjige, „Ekpres“ piše da je Tači na njima sada prosedi 50-godišnjak sa osmehom kakve imaju zvezde igranih filmova, a i naslov je, kažu, pohvalan: „Nova država, moderni državnik“.

Napominju da su autori knjige o Tačiju dva britanska novinara koji nisu imali nikakve veze sa događajima na Kosovu ili regionu, niti su o njima izveštavali.

Dodaje se da se u knjizi Tači poredi sa Čerčilom, Mandelom i Džordžom Vašingtonom, što je, kažu, izazvalo debatu među novinarima koji autore optužuju da su „izvrtanjem činjenica ispleli legendu“.

Sve to je podstaklo deo opozicije da zatraži parlamentarnu istragu u vezi sa knjigom o Tačiju s ciljem da se razjasni da li ju je platio novcem poreskih obveznika.

Napominje se, međutim, da na nedavnoj promociji knjige u Beču niko od novinara nije postavio ovo pitanje.

Diplomate u penziji su podržale svog prijatelja. Umesto kritičke diskusije, bilo je pohvala i od strane domaćina, direktora bečke Diplomatske akademije. Kosovarima koji žive van države. Davani su autogrami i pravljeni selfiji s predsednikom, koji se smešio sa korica knjige.

Tu scenu su prenosile četiri televizije sa Kosova, gde, kako se navodi, inače nije moguće kupiti tu knjigu.

(Skandalozno.rs, Izvor: Tanjug)

Advertisement

Budite prvi sa komentarom na članku "Švajcarski dnevnik žestoko optužio Hašima Tačija"

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.