ZDRAVO TELO

Bez lekova i hemije: Ovim namirnicama možete smanjiti HOLESTEROL

Ilustracija
foto: pixabay

Kada su mnoga srčana oboljenja u pitanju, najveći faktor toga je upravo visok nivo holesterola u krvi.

Da bi se sačuvalo zdravlje i smanjio rizik od mnogih bolesti potrebno je smanjiti holesterol.

To je moguće regulisati i promenom ishrane, koja neće zahtevati mnogo odricanja, već dobar način kombinovanja namirnica koje smanjuju loše masti.

Kako to holesterol loše utiče?

On se zapravo zalepi za zid arterije i samim tim je zapuši. Protok krvi tada bude smanjen i dovodi do bilo, moždanog udara ili infarkta. Samim tim što ga je manje u ljudskom organizmu to bolje.

Najvažniju ulogu usmanjivanju nivoa holesterola imaju antioksidanti, zato je najbolje uvrstiti što više voća i povrća. Pored toga postoji niz namirnica koje će pomoći u borbi sa holesterolom.

Namirnice koje smanjuju holesterol

Grejpfrut i jabuka obiluju pektinom.To je rastvorljivo vlakno, koje se najviše može naći u jabukama i citrusima. Naučno je dokazano da jedna manja činija grejpa može znatno sniziti nivo holesterola u krvi. Ukoliko se redovno koristi tako dva meseca holesterol će se sniziti za 7 posto.

Jedna jabuka sadrži 4 g vlakana, koja će pomoći apsopciju masti u organizmu, kao i njihovo otklanjanje.

Maslinovo ulje je odlična alternativa kojom se mogu zameniti zasićene masnoće ne zasićenim. Pord toga što će maslinovo ulje odlično uticati na celokupan organizam, odlično je i za srce i smanjenje nivoa holesterola. Postoje istraživanja koja su pratila konzumiranje maslinovog ulja i dokazali da znatno podiže nivo dobrog holesterola u krvi.

Crna čokolada je takođe namirnica za koju stručnjaci tvrde da povećava nivo dobrog holesterola. Ovaj slatkiš je takođe bio podvrgnut istraživanjima koja su dokazala da su ispitanici koji su je redovno konzumirali povećali dobar holesterol u krvi za čak 24 posto. Ovde se isključivo govori o tamnoj čokoladi, jer ona ima triputa više antioksidanata u odnosu na mlečnu čokoladu.

Riba je bogata omega-3 masnim kiselinama koje spadaju u prirodna čuda kada je zdravlje u pitnju. Najviše ih ima u sardinama i lososu koji omogućavaju ljudskom organizmu povećanje nivoa dobrog holesterola. Postoji mnogo studija koje su pokazale da konzumiranje ribe povoljno utiče na smanjenje lošeg holesterola kao i na smanjenje srčanih oboljenja.

Ovsene pahuljice su odličan izbor kada je doručak u pitanju. Kada čovek odluči da koriguje ishranu radi svog zdravlja najbolje je da krene od jutarnjeg obroka. Redovno konzumiranje ovsenih pahuljica šest nedelja pokazaće da se nivo lošeg holesterol smanjio za čak 5,3 posto.

Ove zdrave pahuljice u svom sastavu imaju betaglukan koji nedozvoljava lošem holesterolu boravak u ljudskom organizmu.

Beli i crni luk spadaju u jedne od najzdravijih povrća. Veoma povoljno utču na sveopšte zdravlje čoveka, a nivo dobrog holesterola povećavaju i do 30 posto i to sve zbog sadržaja fitonutrijenata. Oni su stari lekovi koji se u narodnoj medicini koriste već decenijama. Poznato je da beli luk takođe odlično utiče na smanjenje krvnog pritiska, dok će konzumiranje i crnog i belog luka boljšati cirkulaciju i poboljšati rad jetre i bubrega i naravno smanjiti nivo holesterola u organizmu.

Soja je namirnica koja je veoma bogata proteinima, koji ne povećavaju nivo lošeg holesterola u krvi, za razliku od proteina koje se unose putem mesa. Ukoliko se u toku jedne sedmice soja redovno konzumira tri puta, dokazano je da će se nivo lošeg holesterola smanjiti za deset posto.

Šargarepa je fenomenalno povrće, koje utiče veoma povoljno na same arterije, jer u svom sastavu ima dosta pektina, koji pomaže u smanjenju holesterola. Istraživanja su dokazala da ukoliko se u toku jednog dana pojedu dve šargarepe može da se smanji holesterol od 10 do 20 posto, bez da se menja ostala dotadašnja ishrana.

Pasulj je odličan u regulisanju holesterola u krvi. Dve porcije pasulja dnevno mogu da snize holesterol i do 20 posto nakon 3 nedelje takvog konzumiranja. Pasulj u sebi sadrži jako malo masti, a s druge strane veoma je bogat rastvorljivim vlaknima i baš iz tog razloga uspeva u kontrolisanju holsterola u krvi.

Recepti za smanjenje holesterola

Za prirodni lek protiv holesterola, za čiju pripremu je potrebno samo pet minuta potrebni su sledeći sastojci: 2l vode; 5 g karanfilčića.

U flašu u sa vodom stave se karanfilčići koje nije potrebno prethodno samleti. To sve je potrebno ostaviti da odstoji 3 dana u frižideru. U toku tog vremena bilo bi dobro s vremena na vreme protresti bocu. Ovako pripremljen lek konzumira se na sledeći način. Pije se 100 ml svako jutro na prazan stomak. Kada se ispiju dve boce potrebno je napraviti pauzu od mesec dana, a zatim ponovo nastaviti sa konzumiranjem.

Prirodni lek protiv holesterola može se spremiti na još načina. Jedan od njih je sledeći, a sastojci potrebni za njegovu pripremu su sledeći: 3 limuna; 30 srednjih čenova belog luka; 1 l vode.

Beli luk najpre se očisti od ljuske, a limun se dobro opere. Sve zajedno zatim se izblendira pomoću secka ili blendera. U ključalu vodu stavi se dobijena smesa iz blendera i ostavi se da provri još jedanput. Nakon toga lek zahteva da odmori 12 sati na hladnom mestu. Po isteku tog vremenasve se procedi kroz gazu i prelije u staklenu flašu. Lek se čuva u zatvorenoj flaši u frižideru, a pije se tri puta u toku jednog dana po 0,3 dcl.

Uvek se konzumira pre obroka, sve dok se ne potroši prva flaša, tada se pravi pauza od 20 dana i postupak se nakon pauze ponavlja.

Šest meseci potrebno je od početka konzumiranja kako bi se nivo holesterola znatno smanjio.

Doručak je najbitniji obrok kažu stručnjaci. Za doručak koji pomaže u smanjenu masnoćne potrebno je: 1 šolja jogurta; 2 kašike pšeničnih mekinja; 3 kašike krupno mlevenih semenki.

Najbolje je nabaviti mešavinu četiri semenki krupnijih zrna, koje je zatim potrebno samleti. Ušolju sa jogurtom sipaju se mekinje i samlevene semenke, dobro se promeša, a zatim ostavi da odstoji na sobnoj temperaturi narednih 15 minuta, nakon čega se lagano popije ovaj zdrav doručak. Uz ovaj doručak može se pojesti i neko voće koje takođe snižava holesterol kako bi sitost duže trajala. Ovakav doručak potrebno je uvrstiti u svoju svakodnevnu ishranu.

Može se koristiti neograničeno, koliko organizmu prija.

(Skandalozno.rs, Izvor: cajeviza.com)

Close