Hronični STRES dovodi do skupljanja TIMUSA: Evo kako da ga OJAČATE

Advertisement

Čuvajte se stresa

foto-ilustracija: pixabay

Hronični stres dovodi do skupljanja timusa – žlezde koja je od vitalnog značaja za imunološki sistem i celokupno zdravlje.

Evo vežbe tapkanja kojom možete da ga ojačate!

Zima može biti izazovno vreme za mnoge od nas. Sa hladnijim vremenom opadaju vlastite prirodne snage za odbranu od infekcija. U zimskim danima je umor naš čest pratilac.

[adsenseyu5]

Prisutna je i potreba za jačom hranom da bi se zadržala toplina tela, a tu su i brojni praznici punih trpeza. Organizam postaje sve više kiseo, dodatno se opterećuje toksinima, a oni su veliki kradljivci energetskih zaliha zbog čega se celokupan odbrambeni sistem iscrpljuje, piše Sensa.

Ne zanemarimo i psihološku sferu – dani su kraći, sunca je manje, i kao da nas sve više ispunjava tendencija povlačenja iz života. Ovo je pravo vreme da oslušnemo organizam i da obratimo pažnju na neke jednostavne, sasvim dostupne stvari koje  će ga ojačati  i fizički i emocionalno. Tada će nas naše telo sa  zahvalnošću sprovesti  do vremena kad se proleće ponovo rascveta.

U našem sredogruđu smeštena je žlezda timus koja je od vitalnog značaja za imunološki sistem i celokupno zdravlje. Kod novorođenčadi i dece timus je dobro razvijen, a posle puberteta dolazi do njegove involucije i pretvaranja u masno telo. Timus proizvodi T-ćelije koje štite od infekcija, ali nakon puberteta njegova efikasnost počinje da opada. Neke teorije govore da bi to i mogao biti razlog zašto su stariji ljudi osetljiviji na rak.

[adsenseyu1]

Jedna sasvim jednostavna tehnika, tj. tapkanje u tački timusa 20-30 sekundi uz dublje ravnomerno disanje, dovodi do balansiranja protoka energije u meridijanskom sistemu, uravnotežuje funkciju  leve i desne hemisfere mozga, poboljšava stanje prisutnosti u aktivnosti  u kojoj  se trenutno nalazimo. Poznato je da je, kada je timus slab, osoba bezvoljna, čak izostaje i potreba da se oseća dobro. Poznati endokrinolog  Hans Seli, autor teorije o stresu, dokazao je  da hronični stres dovodi do skupljanja timusa.

Redovno stimulisanje tačke timusa, koja se nalazi na gornjem delu grudne kosti, jača i imunološku otpornost prema  patološkim mikroorganizmima, a to nam je i te kako potrebno u nadolazećem zimskom periodu. Aktiviranje timusa kroz blago lupkanje ili masažu pomaže u neutralisanju negativnih emocija koje su pojačane u zimskom periodu. Zato tačku timusa nazivaju  tačkom sreće.

Ako navici da upražnjavate tu tehniku, dodate i kontakt sa eteričnim uljima koja imaju antimikrobni učinak, uklanjaju depresivne misli i raspoloženja, podižu volju i vitalnost, ako uložite napor i ne zatrpate organizam toksinima, ako homeopatskim preparatima  štitite svoju imunološku snagu – sigurno je da ste počeli da volite sebe.

[adsenseyu1]

Kako aktivirati tačku sreće?

Blago lupkanje, maženje i masaža ove tačke su veoma efikasne metode koje pomažu podizanju vaše energetske vibracije na viši nivo. Ova žlezda održava energiju našeg tela, pa zato kada je naš energetski sistem u disbalansu, baš ta žlezda može da pomogne. Ona je most između mozga i tela. Pod uticajem stresa žlezda se smanjuje, što dovodi do pada životne energije.

Saznaćete kada se vaša tačka sreće aktivirala: osetićete kao da vam prolaze žmarci po telu i imaćete osećaj radosti i sreće. Može proći određeno vreme dok ne osetite nešto, ali radite ovu vežbu svaki dan i sigurno ćete se uveriti u njenu efikasnost.

Ako imate česte napade panike, anksioznosti i stresa, radite ovo nekoliko puta dnevno i bićete u mogućnosti da povratite svoju životnu ravnotežu.

(Skandalozno.rs, Izvor: kurir.rs)

[adsenseyu2]

Budite prvi sa komentarom na članku "Hronični STRES dovodi do skupljanja TIMUSA: Evo kako da ga OJAČATE"

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.