Ima više VITAMINA C od limuna, paprike i narandže: Vitaminska bomba za hladne dane

voće

Foto: Pixabay

Jesen je pravo vreme za berbu šipka koji sadrži više vitamina C od limuna, paprike i narandže zajedno, a odličan je za pripremanje čaja, pekmeza, sirupa, likera i sličnih proizvoda

Crveni plodovi koji uglavnom rastu u velikim grmovina na rubovima šuma su, osim vitaminom C, bogati i vitaminima P, B12, B2, B1, K, A te karotenom koji potiču prirodnu otpornost organizma.

Šipak je odličan za lečenje raznih oboljenja. Redovnom upotrebom čaja od šipka obezbedićete organizmu optimalnu količinu vitamina C koja će sprečiti zimske prehlade i infekcije.

Ovaj lekoviti napitak je najefikasniji i najjeftiniji način da tokom zime organizam učinite otpornijim na prehladu unošenjem askorbinske kiseline. Šipak možete koristiti i prilikom skidanja povišene temperature i lečenja gripa.

Marmelada i pekmez su najtraženiji proizvodi od šipka. Ipak, njihova priprema je prilično zahtevna jer je šipak iznutra pun semenki i bodljikavih dlačica.

Međutim, mnogi kažu kako se vredi potruditi. Postoje brojni recepti za pripremu poslastica od šipka, a svaki uključuje pasiranje plodova nekoliko puta kako biste se u potpunosti rešili semenki i dlačica.

Plodovi šipka mogu pomoći i u snižavanju krvnog pritiska. Zahvaljujući visokom sadržaju vlakana, šipak reguliše varenje, a pektin vezuje otpadne materije u crevima. Budući da se u te materije ubrajaju i masti, to direktno utiče na nivo holesterola.

Na pragu otkrića: Čudan prsten primećen oko zvezde najbliže našem Suncu

Prema istraživanjima lekara, punicalagini iz šipka, koji su glavni izvor antioksidativnog delovanja, pogoduju zdravlju srca i krvnih žila. Za podizanje imuniteta i prevenciju zdravstvenih poremećaja stručnjaci preporučuju konzumiranje 2,5 decilitra sveže istisnutog ili kvalitetnog kupovnog soka od šipka svaki dan.

Sok od šipka jedan je od najzdravijih napitaka jer ima snažno antioksidativno dejstvo, jače čak i od crnog vina i zelenog čaja.

Crveni plodovi šipka mogu se naći u šumama već u oktobru, a najbolje ih je brati nakon prvog mraza kad omekšaju. Uvek treba birati krupne i zdrave plodove koje morate dobro da osušite nakon berbe.

(Skandalozno.rs/Dnevno.rs/Izvor: Klix.ba)

Budite prvi sa komentarom na članku "Ima više VITAMINA C od limuna, paprike i narandže: Vitaminska bomba za hladne dane"

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.