Ključ za uspešnu DIJETU je uvođenje „dana za varanje“

Ilustracija

foto-ilustracija: pixabay.com

Jedan od načina na koji možete da olakšate rigoroznu dugoročnu dijetu je uvođenje „dana za varanje“, svojevrsnog psihološkog olakšanja koje će vas motivisati da istrajete u dijeti, a da je pritom ne pokvarite, smatraju naučnici sa Univerziteta u Tasmaniji.

Budite povremeno popustljiviji prema sebi, makar tokom vikenda, i odaberite dan kada smete da varate, odnosno da pojedete ono što je zabranjeno ili konzumirate veću količinu hrane nego tokom dana kada ste ograničeni brojem kalorija, savetuju australijski naučnici.

Na taj način ćete „umiriti“ psihu koju svakodnevno testirate suzdržavajući se od hrane koja nije na pažljivo isplaniranom dijetalnom jelovniku, smatra Nuala Birn, autorka studije.

Unapred isplaniran „obrok prevare“ neće naškoditi dijeti, jer se od samo jednoga takvog obroka nećete ugojiti, a on će vam olakšati prethodno višednevno odricanje od nekih namirnica.

„Pauziranje“ u planiranoj dijeti pomaže u borbi sa adaptivnom termogenezom. Ranije studije su pokazale da je ona povezana sa povećanim opadanjem TDEE (ukupne dnevne energetske potrošnje pojedinca), iz čega se može zaključiti da funkcioniše sa ciljem održavanja postojeće telesne težine.

TDEE se sastoji od nekoliko komponenti, a najveća među njima je bazalni metabolizam (BMI) – dnevna količina energije koja se troši u stanju mirovanja.

Metabolizam je promeljiv i zavisi od niza faktora. U fazi gubljenja viška kilograma, nivo TDEE-a stalno opada. Gubljenje kilograma rezultira gubljenjem metabolički aktivnih tkiva.

Adaptivna termogeneza je objašnjenje za povećane teškoće kada je nastavak gubljenja kilograma u pitanju, pošto se dosegne određeni plato, uprkos niskom kalorijskom unosu i čestom slučaju ubrzanog povratka izgubljenih kilograma, nakon niskokalorijskog unosa.

Doktorka Birn i njeni saradnici zaključuju da osobe koje se drže neke dijete treba da pokušaju da rebalansiraju potrebe za kalorijama kada dosegnu željenu težinu, kako bi i dalje nastavile da gube kilograme i sprečile pojavu adaptivne termogeneze.

Oni upozoravaju da „varanje u dijeti“ treba detaljno unapred isplanirati kako bi ono zaista poslužilo kao psihološko olakšanje za vreme dijete, a da je pritom ne pokvari.

(Skandalozno.rs, Izvor: b92.net, vecernji.hr)

Budite prvi sa komentarom na članku "Ključ za uspešnu DIJETU je uvođenje „dana za varanje“"

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.