ZDRAVO TELO

Ovo je lista 10 najgorih sastojaka hrane: Da li ih i vi jedete?

Znate li šta jedete?

Oko 90% proizvoda koje vidmo na policama prodavnica danas su pune prerađenih i nehranljivih sastojaka.

Gorka istina je da nas ti sastojci ubijaju zalogaj po zalogaj. Oni izazivaju zavisnost i lukavo su zamaskirani raznim kreativnim programima reklamiranja.

Međutim, postoji jedna neverovatna činjenica o našem zdravlju koju mnogi od nas zaboravljaju, a to je da svako od nas ima 100% kontrole nad onim što unosi u svoje telo! To je prosta i moćna činjenica koje moramo da se setimo svakog dana.

Ovo je lista 10 najgorih sastojaka hrane koja će vam pomoći da povratite autonomiju nad svojim zdravljem i osigurate da vaše telo bude bez otrova.

1) Natrijum benzoat

Zašto ga treba izbegavati: To je uobičajeni konzervans koji sprečava rast gljivica i kvasaca. Kada se kombinuje sa vitaminima C i E, proizvodi karcinogeni benzen. Natrijum benzoat lišava naše mitohondrije kiseonika i povezan je sa hiperaktivnošću dece.

U čemu se nalazi: Sokovi, turšija, gazirani napici, gotovi prelivi za salate, prilozi.

2)  BHA i BHT (Butil hidroksianizol i butil hidroksitoluen)

Zašto ih treba izbegavati: To je konzevans koji sprečava razlaganje masti. Nacionalni institut za zdravlje tvrdi da BHT/BHA „značajno utiču na stvaranje karcinoma“. Prirodna zamena koja radi isti posao i konzerviše hranu je vitamin E, koji se češće nalazi u odeljku prirodne hrane u prodavnici.

U čemu se nalaze: Čipsevi, mast, puter, pahuljice, instant pire, konzervisano meso, pivo, pekarski proizvodi, suvi napici i mešavine za poslastice, žvake i druga hrana.

Veštačke boje

3) MSG (Mononatrijum glutamat)

Zašto ga treba izbegavati: To je poboljšivač ukusa za koji je poznato da oštećuje centar za regulaciju apetita u oblasti mozga poznatoj kao hipotalamus, uzrokujući otpornost na leptin i eliminišući osećaj „sitosti“.

Poznat je kao ekscitotoksin, hemikalija koja preterano stimuliše lučenje dopamina, stvarajući ’nalet’ poput droge. MSG takođe uzrokuje zapaljenje jetre i displaziju.

U čemu se nalazi: Konzervisana supa i supa u kockicama, suve mešavine za supu, smrznuti obroci, obroci u konzervi, brza hrana, kineska hrana, čorba, čili, pasulj u konzervi, prelivi za salatu.

4) Veštački zaslađivači

Zašto ih treba izbegavati: Koriste se kao zamena za šećer, a nedavno je otkriveno da njihova upotreba izaziva promene kolonija bakterija u našim crevima u korist štetnih bakterija koje povećavaju rizik od dijabetesa i gojaznosti.

Studija je takođe otkrila da žene koje piju više od dva gazirana napitka na dan imaju 50% više šansi da umru od srčanih bolesti.

U čemu se nalaze: Nekalorični jogurti, voda sa ukusom, sokovi, žvake, gazirani napici, grickalice.
(Najčešći zaslađivači: ACESULFAM KALIJUM, ASPARTAM, GLICEROL, HSH, IZOMALT, LAKTITOL, MALTITOL, POLIDEKSTROZA, SAHARIN, SORBITOL, SUKRALOZA)

5) Kalijum Bromat

Zašto ga treba izbegavati: To je aditiv koji se koristi u pravljenju hleba da omekša i izbeli testo. Kalijum bromat je zabranjen u Kanadi, Brazilu i Kini zbog svojih kancerogenih svojstava.

Posebno je poznato da izaziva rak bubrega i štitne žlezde. Iako se većina kalijum bromata razlaže u procesu pečenja, testovi su potvrdili da ostaju tragovi u gotovim pekarskim proizvodima.

U čemu se nalazi: Zemičke za sendviče, gotove kore za picu, brendirano testo, prerađeni pekarski proizvodi.

6) Akrilamid

Zašto ga treba izbegavati: Akrilamid je opasna karcinogena hemikalija koja nastaje kao nusproizvod obrade na visokim temperaturama.

U čemu se nalazi: Hrana podgrejana na preko 120°C. Pržena hrana poput čipsa i pomfrita. Dim cigarete takođe sadrži akrilamid.

7) Natrijum nitrit ili nitrat

Zašto ih treba izbegavati: Slani konzervans koji se koristi uglavnom pri konzervisanju prerađenog mesa. Nitrati i nitriti su povezani sa rakom pankreasa.

U čemu se nalaze: Kobasice, hot dog, sušeno meso, slanina, meso u supama u konzervi.

8) Visokofruktozni kukuruzni sirup

Zašto ga treba izbegavati: To je prerađeni šećer dobijen iz skroba kukuruza, koji doprinosi nastanku dijabetesa, metaboličkog sindroma, nagomilavanju žive itd.

U visokofruktoznom sirupu se nalazi više kalorija nego u bilo čemu drugom.

U čemu se nalazi: Gazirana pića, slatkiši, čokoladice, koncentrovani sokovi, prerađene pahuljice, sirupi za kafu, glazure, začini.

Loša hrana

9) Bromovano povrćno ulje (BVO)

Zašto ga treba izbegavati: BVO je aditiv koji sprečava izdvajanje ukusa citrusa iz napitaka i energetskih pića. Aditiv je još uvek legalan u SAD, iako je zabranjen u EU, Japanu i Australiji zato što sadrži brom, elemnat koji se nalazi u protivpožarnim aparatima povezan sa nervnim prolemima.

Ranije ove godine, u kompanijama koje proizvode gazirana pića je objavljeno da će se BVO izbaciti iz njihovih proizvoda, ali ima onih koji ga još uvek koriste, zato dobro obratite pažnju na deklaraciju. (Ili još bolje, nemojte ni piti gazirana pića).

U čemu se nalazi: Gazirana i energetska pića.

10) Plava, zelena, crvena i žuta boja za hranu

Zašto ih treba izbegavati: Ove veštačke boje su povezane sa rakom štitne i nadbubrežne žlezde, bešike, bubrega i mozga.

U čemu se nalaze: Obojeni slatkiši, pahuljice, čokoladice, sokovi i energetska pića.

Koristan savet:

Jedan od najboljih načina da se izbegnu ovi sastojci je da se kupuje 100% organska hrana. Proizvodnja organske hrane se pridržava strogih propisa koji osiguravaju da hrana ne sadrži štetne hemijske aditive.

Iako je cena organske hrane verovatno veća od neorganske, kupovinom 100% organske hrane osiguravate bolji kvalitet života bez nakupljanja nepotrebnih toksina u telu, a koje ulaganje vredi više od ulaganja u sopstveno zdravlje?

(skandalozno.rs)

Close