Ovo je šest vrsta POVRĆA koje je zdravije kada je SKUVANO

Advertisement

Ilustracija

foto-ilustracija: pixabay

Možda zvuči kontradiktorno, ali pojedino voće i povrće ima više hranljivih materija kada je skuvano.

1. Bundeve i druge zimske tikve

Naravno da niko neće jesti žive, ali je dobro znati da kuvana bundeva ima brojne antioksidante, poput beta-karotena, koji se lakše apsorbuju ako su skuvane.

[adsenseyu5]

2. Špargla

Sirova špargla je je ukusna, ali kuvanjem se razbijaju njeni čvrsti zidovi ćelija koji otežavaju našem telu da apsorbuje vitamine A, C i E, i folata. Kuvanje takođe čini antioksidante više dostupnim.

3. Paradajz

Kuvanjem paradajza oslobađa se moćan antioksidant likopen. Visok unos likopena povezan je sa smanjenim rizikom od raka i srčanih udara.

4. Šargarepe

Portal “Scientific american“ piše o istraživanju koje je pokazalo da kuvane šargarepe imaju veći nivo beta-karotena, koji telo pretvara u vitamin A. Vitamin A je ključan za vid, reprodukciju, rast kostiju i regulisanje imunog sistema.

5. Pečurke

Doktor Endru Veil napisao je za portal “Prevencija“ da su pečurke uglavnom nejestive ako nisu kuvane i dodaje da pažljivim kuvanjem one oslobađaju hranljive materije koje sadrže proteine, vitamin B, minerale, kao i ostala jedinjenja koje druga hrana ne sadrži.

“U Aziji je tradicija da se pečurke koriste i kao hrana i kao lek, zato što predstavljaju prirodne odbrambene mehanizme jer jačaju imuni sistem“, navodi doktor Veil.

[adsenseyu1]

6. Spanać

Spanać je jedno od onih povrća za koje se ne može odlučiti da li je zdraviji kuvan ili sirov.

Časopis “Vedžeterijan tajms“ piše da kuvanje oslobađa veći broj vitamina A i E, proteina, fibera, cinka, tiamina, kalcijuma i gvožđa.

Takođe, važni karotenoidi, kao beta-karoten, lutein i zeaksatin takođe postaju bolji za apsorpciju kada je spanać kuvan.

Na kraju, upoređivanje hranljivih materija u kuvanom i sirovom povrću je komplikovano, jer i u jednom i u drugom ima mnogo hranljivih materija.

Naučnik koji se bavi hranom Rui Hai Liu sa Univerziteta Kornel podseća da način na koji molekuli iz biljaka utiču na ljudsko telo i dalje nije potpuno otkriven.

I zaključuje da treba jesti raznovrsno povrće i voće, na razne načine, kako bismo kombinovali unos raznovrsnih hranljivih materija.

[adsenseyu1]

(Skandalozno.rs, Izvor: b92.net / treehugger.com)

[adsenseyu2]

Budite prvi sa komentarom na članku "Ovo je šest vrsta POVRĆA koje je zdravije kada je SKUVANO"

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.