ZDRAVO TELO

PETNAEST SIGURNIH ZNAKOVA DA ĆETE EKSPLODIRATI OD HRONIČNOG STRESA

zdravlje
Foto:pixabay

Hroničan stres sa kojim se svakodnevno suočavamo ne rezultira uvek ozbiljnim zdravstvenim problemima koji bi nam signalizirali da je vreme za promene u životnim i radnim navikama.

On najčešće tiho, ali konstantno utiče na naš organizam koji sve proživljava i pamti. Naučite da prepoznate simptome koji nas upozoravaju da je vreme za promenu načina života!

1. Umorni ste bez obzira na adekvatnu količinu sna
Spavate redovno i dovoljno, ali čak i nakon dobrog sna osećate se jako umorno i najradije biste se odmah vratili u krevet.

2. Ujutro se teško budite
Zbog izloženosti dugotrajnom stresu, nadbubrežna žlezda ne izlučuje dovoljno hormona kortizola, koji ujutro obično stimuliše stvaranje energije u našem telu i pomaže nam da se razbudimo.

3. Nemirni snovi
Sa dužinom sna progresivno se povećava i broj pozitivnih i lepih snova. Ali, kada smo nervozni i napeti, češće se budimo, zbog čega se smanjuje mogućnost dosezanja stupnja sna u kojima umorne i opterećene snove zamenjuju pozitivne i opuštene slike.

4. Imate veliku želju za slanom hranom
Hronični stres dovodi do disbalansa u količini elektrolita u telu, pa zbog toga svako malo imamo potrebu za nečim slanim.

5. Zavrti vam se kada ustajete iz sedećeg, ležećeg ili čučećeg položaja
I ovo je direktna posledica nedostatka elektrolita.

6. Teški PMS i neredovne menstruacije
U telu se izlučuje višak hormona stresa, što utiče na disbalans polnih hormona. Sve to rezultira jakim simptomima PMS-a i neredovnim ciklusom. Bolni menstrualni grčevi u dvostruko većoj meri se javljaju kod žena pod stresom, nego kod onih koji nisu pod njegovim uticajem. Isprobajte prirodni lek protiv simptoma PMS-a!

7. Često ste prehlađeni
Hronični stres dovodi do pada imuniteta zbog čega se naše telo teško bori protiv bakterija i virusa kojima smo okruženi i gubi otpornost na njih.

8. Odjednom više ne znate kako da se nosite sa stresnim situacijama
Nekada ste ih dočekivali spremno i brzo se snalazili nakon suočavanja s problemom, a sada jednostavno ne znate odakle da krenete i kako da smanjite osećaj panike. To se događa zato što se nakon duge izloženosti stresnim situacijama naša sposobnost tolerancije i otpornosti na stres znatno smanjuje.

9. Ne možete da preživite dan bez kofeina ili energetskih pića
Obavezno kuvate kavu ili ispijate energetska pića kako biste se osećali manje umorno i razbistrili um? Vaše prirodne rezerve energije ispraznile su se zbog stresa.

10. Vikend glavobolje
Slabije glavobolje ili intenzivnije migrene mogu da se pojave tokom vikenda, kada pada nivo stresa i napetosti. Za to postoji neverovatno rešenje – deki (79) je uspelo nakon što je 50 godina trpeo strašne migrene!

11. Iznenadna pojava akni
Upaljena koža takođe može da bude znak stresnog načina života. Ukoliko vas muče upravo takve bubuljice, tretirajte kožu preparatima koji sadrže salicilnu kiselinu ili benzoil peroksid, kao i hidratantnom kremom koja neće isušiti kožu. Ukoliko kože ne reaguje pozitivno kroz nekoliko nedelja, svakako posetite dermatologa.

Foto:pixabay
Foto:pixabay

12. Kožne bolesti
Svrab, atopijski dermatitis ili seboreja su kožne bolesti koje svoje uporište imaju u emocionalnim opterećenjima hroničnog stresa.

13. Pojava novih alergija
Hormoni stresa stimuliraju lučenje imunoglobulina E, proteina u krvi koji je odgovoran za alergijske reakcije u organizmu.

14. Bolovi u stomaku
Premda još uvek nije dovoljno medicinski istražena povezanost između uznemirenosti i bolova u stomaku, u mnogim istraživanjima je dokazano da grčeve u abdomenu podstiču nervoza i ostali simptomi stresa poput anksioznosti i straha.

15. Zaboravnost i gubitak oštroumnosti
Treba vam dugo da razbistrite glavu, ne možete da sredite misli i često zaboravljate? Sve su to posledice stresa. Isprobajte trik od nekoliko sekundi koji odmah smanjuje stres!

(Skandalozno.rs/Stil.Kurir.rs /Izvor:Zadovoljna.hr)

Close