Pored maslinovog, ovo su 4 najzdravije vrste ulja

Zdravlje iz prirode

Svima je poznato kako upotreba maslinovog ulja umesto suncokretovog pozitivno utiče na zdravlje, ali mnogi ne znaju da to nije jedina alternativa.

Ako niste ljubitelj ulja popularne zelene voćkice, ne brinite, postoji još četiri izbora, koje će vam popraviti zdravlje na nekoliko načina, a na vama je samo da izaberete koje vam se najviše dopada!

1. Susamovo ulje

Ulje dobijeno iz semena susama pomaže organizmu da se zaštiti od dijabetesa i sprečava karijes. Susamovo ulje sadrži jedinstvene antioksidante, koji u kombinaciji sa jedinjenjima pod nazivom lignani, ima moć da reguliše nivo šećera u krvi i da snizi nivo lošeg holesterola. Ulje susama može sprečiti nastajanje opekotina, ali ga ne smete koristiti umesto kreme za sunčanje sa zaštitnim faktorom.

Upotreba: Nekoliko puta nedeljno koristite pola ili jednu kašiku nerafinisanog susamovog ulja tokom kuvanja i to na maksimalnoj temperaturi od 180 stepeni. Takođe, možete ga dodati u salate ili njime poprskati grilovano povrće. Veoma je važno da ga čuvate u frižideru.

2. Ulje avokada

Ovo ulje odlično je u borbi sa bolestima zglobova i verni saveznik u nezi kože, jer mononezasićene masne kiseline u njemu, koje imaju anti-upalno dejstvo, štite kožu od slobodnih radikala. Ukoliko se konzumira redovno, ima efekat kao mala doza analgetika, ali studije su pokazale da ima efekta samo kod akutnih bolova u zglobovima.

Upotreba: Avokadovo ulje je jedno od najskupljih, pa ukoliko ne možete da ga priuštite, odaberite voćku, koja će vam obezbediti dodatna vlakna. Ukoliko možete da kupite ovo ulje, odaberite rafinisano, hladno presovano, koje će učiniti čuda za vašu kožu.

3. Orahovo ulje

To je „novo riblje ulje“, koje može poboljšati reakciju tela na stres, samo bez ukusa ribe u ustima. Kao i riblje, orahovo ulje je odličan izvor omega 3-masnih kiselina, i to posebne vrste – alfa-linoleične kiseline, koja sprečava taloženje masti i reguliše imuni i nervni sistem. Studije su pokazale i da orahovo ulje može da održi stres na normanom nivou, kao i krvni pritisak, što pomaže zdravlju srca.

Upotreba: Kuvanje na visokim temperaturama može da ubije sve zdrave efekte orahovog ulja, pa ga uvek treba koristiti hladno. Jednu do dve kašike dodajte u pastu, povrće ili salate. Isto kao sa susamovim uljem, od velikog značaja je čuvanje u frižideru, jer se u suprotnom vrlo brzo kvari.

4. Kokosovo ulje

Ulje ovog južnog voća bogato je antioksidantima, a ima skoro neograničen potencijal. Njegova moć dolazi iz laurične kiseline i zasićenih masti pod nazivom „srednji lanac triglicerida“. Lekari veruju da laurična kiselina čini ovo ulje izvrsnim čistačem usta i ubicom bakterija, a osim toga, ona kontroliše holesterol, popravlja varenje i smanjuje količinu sala na stomaku.

Upotreba: Progutajte maksimalno dve to tri kašike kokosovog ulja dnevno, jer je vrlokalorično. Takođe, možete ga koristiti u smutijima, ali pod uslovom da koristite devičansko kokosovo ulje. Kada je reč o kuvanju na srednjim i visokim temperaturama, možete koristiti rafinisani tip.

(stil)