ZDRAVO TELO

Preventiva: Smanjite pojavu migrene na minimum

Preventiva

Predugo čekanje između obroka može biti okidač migrene, pa je dobro uvek imati sa sobom neku zdravu grickalicu, dok je orgazam jedan od najboljih lekova za hroničnu glavobolju.

Nikome nije prijatno kada se javi taj razarajući, nepodnošljivi bol, najčešće u jednom delu glave, koji nazivamo migrenom. Kao da sam intenzitet bola nije dovoljan, ovo je hronična pojava, zbog koje ljudi često posežu za lekovima.

Da ne biste svakodnevno opterećivali organizam tabletama protiv glavobolje, donosimo vam nekoliko prirodnih rešenja koje treba da praktikujete svakodnevno, kako biste smanjili pojavu migrena na minimum.

1. Jedite češće

Kada se dugo čeka između dva obroka, nivo šećera u krvi opada, što može da izazove migrenu. Neka vam pri ruci uvek budu zdrave grickalice, poput šake neslanog orašastog voća, suvog voća ili povrća sa humusom. Hidratacija je takođe jako važno, zato se potrudite da u organizam svaki dan unesete dovoljno vode.

2. Razmislite o suplementima

Neke studije ukazuju da dodavanjem suplemenata vitamina B2, magnezijuma i koenzima Q10 mogu značajno uticati na prevenciju migrena. Pre uzimanja bilo kakvih dodataka ishrani, konsultujte se sa lekarom, naročito ukoliko ste trudnica ili dojilja.

3. Vežbajte

Studija švedskih naučnika pokazala je da su pacijenti koji su patili od migrene smanjili jačinu hroničnih glavobolja, ali i proredili njihovu pojavu, jednostavno vozeći sobni bicikl tri puta nedeljno. Ako nemate sobni bicikl ili ne volite da ga vozite, postoji rešenje – igrajte zumbu ili džogirajte. Polako razvijte ovu naviku i obezbedite dovoljnu količinu svetlosti u domu, jer vežbanje odjednom prevelikog intenziteta može biti okidač migrene.

4. Budite „dosadni“

Nije čudno što stres izaziva migrenu, ali stres sam po sebi možda nije krivac – iznenadno smirivanje nakon velikih aktivnosti može biti pravi uzrok. Hormon stresa, kortizol ublažava bol, pa kada njegovi nivou padnu, dolazi do jakih glavobolja. Ako ne možete da vodite miran život, pokušajte bar da ne pravite drastične promene u nivoima kortizola.

5. Preispitajte stav o kontraceptivnim pilulama

lekovi koji sadrže estrogen, poput pilula za zaštitu od trudnoće, mogu izazvati poremećaj rada hormona, što dovodi do migrene ili je pogoršava. Konsultujte se sa lekarom šta bi za vas bilo najbolje da uradite, ukoliko ne možete da se odreknete ovih lekova.

6. Seks

Osim što oslobađa od stresa, seks može potpuno umiriti simptome migrene. Nemački naučnici kažu da se oslobađanje od migrena putem seksa dešava zbog lučenja prirodnog opijata tela, endorfina. Najbolji efekat postiže se uz orgazam, zato se i partner i vi potrudite da ga dostignete.

(dnevno.rs)

Close