ZDRAVO TELO

Regulišite visok krvni pritisak na prirodan način

Regulišite pritisak

Problem sa hipertenzijom velika većina ljudi može da reši i bez upotrebe lekova, potrebno je samo uvesti u svakodnevnu rutinu ove zdrave navike, pa će se i stanje celog organizma popraviti.

Snižavanje krvnog pritiska bez upotrebe lekova lakše je nego što mislite!

Trebalo bi o tome dobro da razmislite, kada se uzme u obzir da je ovaj tihi ubica odgovoran za 15 odsto smrtnih slučajeva u toku godine. Budući da nema skoro nikakve simptome, visok krvni pritisak dovodi vas u rizičnu grupu za srčani i moždani udar, aneurizme, kognitivne poremećaje i otkazivanje bubrega. Zato, ako u poslednje vreme niste kontrolisali pritisak, učinite to što pre, jer 28 odsto ljudi boluje od hipertenzije, a da to uopšte ne zna.

Kako očni pregled može da otkrijte probleme sa srcem i pritiskom, otkrijte OVDE.

I dok vam lekovi mogu značajno pomoći u snižavanju krvnog pritiska, oni takođe mogu izazvati i neželjene efekte, poput grčeva u nogama, vrtoglavice i insomnije. Ali, na sreću, većina ljudi može da redukuje krvni pritisak na prirodan način, bez upotrebe lekova – piše Prevention.com.

Za početak, trebalo bi da održavate zdravu telesnu težinu, a onda počnite da praktikujete i ovih 11 navika koje će vas osloboditi ovog zdravstvenog problema.

1. Fizička aktivnost

Vežbe pomažu srcu da kvalitetnije koristi kiseonik, pa mu neće trebati toliko teško da pumpa krv. Bavite se bilo kojom kardio vežbom, makar svaki drugi dan po 30 minuta, a to može biti brza šetnja, trčanje i slično.

2. Dišite duboko

Sporo disanje i vežbanje joge smanjuje nivo hormona stresa, što podiže nivo renina, enzima bubrega koji povećava krvni pritisak. Pokušajte meditativnu vežbu bar 5 minuta uveče i ujutru: dišite duboko, tako da vam se stomak raširi što više, a zatim izdahnite i oslobodite se napetosti.

3. Unosite kalijum

Unošenje kalijuma kroz voće i povrće veoma je važno u prirodnom procesu snižavanja krvnog pritiska – kaže doktorka Linda Van Horn. Ona preporučuje da unosite između 2.000 i 4 hiljade miligrama kalijuma dnevno, a to možete pronaći u prirodnim namirnicama koje obiluju ovim mineralom, poput slatkog krompira, paradajza, soka od pomorandže, krompira, banana, pasulja, graška, dinje, suvih šljiva i suvog grožđa.

4. Pripazite na so

Mnogi ljudi pate od visokog pritiska zato što su preosetljivi na natrijum, odnosno so. Ali, pošto ne postoji test koji bi otkrio da li je to vaš slučaj, svakako bi trebalo pametno upotrebljavati ovaj neizbežni začin. Potrudite se da dnevno ne unosite više od 1.500 mg soli (pola kašičice sadrži oko 1.200 mg). Obratite pažnju na količinu soli u prerađenoj hrani i izbegavajte je, jer kroz nju unosite najviše natrijuma u organizam.

5. Jedite crnu čokoladu

Tamna čokolada sadrži različite vrste flavanola, koji čine krvne sudove elastičnijim. Studijom je potvrđeno da je kod 18 odsto pacijenata koji su svaki dan jeli tamnu čokoladu, primećeno poboljšanje stanja krvnih sudova. Konzumirajte 10-15 grama dnevno crne čokolade.

6. Kafa bez kofeina

Naučnici su dugo raspravljali o efektima kofeina na krvni pritisak. Neke studije pokazale su da efekta nema, ali jedna je došla do zaključka da konzumiranje 500 mg kofeina dnevno povećava hipertenziju. To se dešava zato što kofein sužava krvne sudove, a pojačava efekte stresa – kaže autor studije, doktor Džim Lejn.

7. Pijte čaj

Učesnici studije koji su pili 3 šolje čaja od hibiskusa dnevno snizili su za 6 nedelja sistolni (gornji) krvni pritisak za 7, dok su oni koji su dobijali placebo imali za 1 odsto niži pritisak.

8. Radite malo manje

Ukoliko nedeljno radite više od 41 sat, imate 15 posto više rizika da obolite od hipertenzije, ako je verovati velikoj studiji Univerziteta Irvin u Kaliforniji. Možda je teško raditi manje u teškim vremenima kada je reč o ekonomiji, ali pokušajte bar da odvojite sat vremena za vežbanje i jedite zdravu hranu što češće.

9. Opustite se uz muziku

Studijom je utvrđeno da slušanje muzike u trajanju od 30 minuta dnevno uz sporo disanje može da smanji gornji pritisak za čak 3,2 u toku jedne nedelje, a za mesec dana za 4,4!

10. Oslobodite se hrkanja

Vreme je da konačno poslušate partnera i prestanete da hrčete, jer je glasno hrkanje jedan od glavnih simptoma opstruktivne apneje. Univerzitet Alabama došao je do podatka da oni koji pate od spavajuće apneje imaju viši nivo aldosterona, hormona koji povećava krvni pritisak.

Ako patite od ovog poremećaja, imate velike šanse za opasne probleme sa disanjem u toku sna! Uz glasno hrkanje, prevelik umor i jutarnje glavobolje su takođe tragovi koji ukazuju na apneju. Obratite se lekaru, jer lečenje apneje može znatno poboljšati stanje krvnog pritiska.

11. Konzumirajte soju

Američko udruženje kardiologa objavilo je dokaz da zamena rafinisanih ugljenih hidrata sojom ili mlečnim proteinima, poput onih iz niskomasnih mlečnih proizvoda, može da snizi gornji pritisak ukoliko patite od hipertenzije ili se nalazite u stanju predhipertenzije.

(stil)

Close