Sedite dugo za računarom? Ove 2 jednostavne vežbe su pravo rešenje za vas!

Advertisement

Ilustracija

foto: publicdomainpictures.net

Ukoliko posao od vas zahteva sedenje ispred računara, sigurno ste već iskusili bolove u leđima i ramenima, kao i pogrbljeno držanje.

Kako biste sprečili situacije da vam je teško da sedite pravo, kao i glavobolje, ukrućene mišiće ramena i vrata, morate izdovojiti malo vremena za vežbanje. Ove dve jednostavne vežbe sigurno će vam pomoći.

Istezanje grudnih mišića

Grudi su vam stegnute jer po čitav dan držite ruke ispred tela u neprirodnom položaju. Kuckanje po tastaturi i korišćenje miša mogu uzrokovati skraćivanje grudnih mišića. Istezanje ruku prema napred više sati dnevno pridonosi vašem pogrbljenom izgledu, zbog čega možete delovati umorno i slabo. Zato, istegnite grudne mišiće na sljedeći način:

– Unutrašnji deo podlaktice naslonite na okvir otvorenih vrata, malo iznad visine ramena

– Okrenite se od vrata dok ne osetite istezanje grudnih mišića

– Zadržite se u tom položaju 15 sekundi, zatim ponovite iste vežbe i drugom rukom. Radite ovu vežbu dva puta na dan.

[adsenseyu1]

Jačanje gornjeg dela leđa

Ako dugo radite za računarom, gornji dio leđa postaće napet. Tokom višesatnog sedenja, glavu držimo previše ispred tela, uglavnom zbog umora u leđima. Vremenom će ovakvo loše držanje istegnuti i oslabiti mišiće gornjeg dela leđa, koji treba da drže glavu uspravno.

Jačanjem gornjeg dela leđa može se sprečiti loše držanje glave, a i zaustaviti brojni problemi, kao npr. glavobolja. Radite vežbe veslanja u stojećem položaju kako biste vratili snagu u mišiće gornjeg dela leđa.

– Početni položaj vežbe: stanite nogu raširenih u širini ramena, kolena neka vam budu malo savijena. Lagano se iz struka nagnite prema napred, tako da vam leđa budu pod uglom od 45 stepeni. Leđa treba da budu ravna, a glava usmerena ka napred (nemojte gledati u pod). Ramena neka budu opuštena (a ne pogrbljena).

– Ruke treba da stoje sa strane uz telo. Uzmite lake tegove u svaku ruku. Pogled neka vam bude usmeren prema napred.

– Podignite tegove prema gore držeći ih uz telo, laktovi se savijaju prema spolja. Zadržite se u ovom položaju nekoliko sekundi.

– Polako spustite tegove prema dole u početni položaj, a zatim ponovite vežbu.

– Uradite tri seta od po 10 ponavljanja svakog dana, piše Lepota i zdravlje.

(skandalozno.rs, dnevno.rs)

[adsenseyu1]

Budite prvi sa komentarom na članku "Sedite dugo za računarom? Ove 2 jednostavne vežbe su pravo rešenje za vas!"

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.