Da li i vas UPORNO zovu telefonom?

Ilustracija

foto-ilustracija: pixabay.com

Nasrtljivi telefonski prodavci zovu u rano jutro, za vreme odmora, često i pošto tražite da vas jednom za svagda izbrišu sa spiska i više ne zovu.

Osim što uporno, često i agresivno uznemiravaju građane, idu dotle da traže podatke o broju članova domaćinstva, godinama i zanimanju, na šta nemaju pravo. Ukoliko biste i vi bili toliko uporni, ta firma bi mogla da plati kaznu i do dva miliona dinara.

Advertisement

V.Ž. iz Beograda žali se da ga uporno zovu iz jednog servisa za klimu iako on uopšte nema klima-uređaj u stanu. Takođe, ne žele da otkriju odakle im broj telefona.

– Ne znam s kojim pravom me zovu. Nekoliko puta su tražili mog preminulog dedu. Muka mi je više od njih – žali se on.

Iako ni Zakon o trgovini, ni Zakon o zaštiti potrošača ne zabranjuje prodaju na daljinu, zakonski su tačno određeni uslovi dokle trgovci smeju da idu. To znači da, ako vas iz jedne firme zovu telefonom i nude određeni proizvod, a vi im striktno kažete: „Ne želim više da me zovete“, to više ne sme da se ponovi.

Po Zakonu o zaštiti potrošača, ukoliko firma uporno nastavlja da zove i pored toga što ste im rekli da niste zainteresovani za njihove proizvode i usluge, to predstavlja nasrtljivo poslovanje, nedozvoljeni i kažnjivi oblik ponašanja privrednog društva. Zoran Nikolić, potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS), kaže da je zakonom jasno propisano kako potrošači mogu da se zaštite od upornih komercijalnih telefonskih poziva.

Advertisement

– Onaj ko zove u komercijalne svrhe mora odmah da se predstavi, da kaže odakle zove i da istakne da je to poziv u komercijalne svrhe. Potrošač tada može da odgovori da ne želi da sluša dalje i tu se razgovor završava.

Ako ponovo usledi isti komercijalni poziv, potrošač može da kaže da ne želi više bilo kakve pozive od njih.

Ukoliko bi se pozivi i posle toga nastavili, inspektor bi imao osnova da protiv takve firme pokrene postupak, a kazne u tom slučaju idu i do 2 miliona dinara – ističe Nikolić i apeluje da potrošač treba da ovakvo nasrtljivo poslovanje prijavi inspekciji, koja je dužna da reaguje i prekršajno kazni počinioce.

(Skandalozno.rs, Izvor: srbijadanas.com)

Advertisement

Budite prvi sa komentarom na članku "Da li i vas UPORNO zovu telefonom?"

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.