Sramota na Koridoru 11: Zašto Srbija ponovo radi već izgrađen auto-put?

Ponovna izgradnja

foto: screenshot

Nikada više ne sme da se desi ovakav javašluk da moramo ponovo da radimo već izgrađen auto-put koji je plaćen 100 miliona dolara, izjavila je potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Zorana Mihajlović, prilikom obilaska deonice auto-puta Ub-Lajkovac na Koridoru 11, koja je završena 2014, ali je, zbog mnogobrojnih oštećenja, morala ponovo da se gradi.

– Vlada Srbije nema para za bacanje, krivci za ovo moraju da odgovaraju. Presedan je u modernom građevinarstvu da se nov auto-put radi iznova. Ovde smo i da pokažemo građanima Srbije kako su neki prethodni radili i koliko nas to košta.

Advertisement

Put koji je trebalo samo da održavamo, mi smo prinuđeni da gradimo iz početka. Da nam se to više nikada ne desi – izjavila je i zahvalila srpskim i kineskim kompanijama i radnicima koji rade danonoćno kako bi popravili loše izgrađen auto-put.

foto: Ministarstvo građevinarstva

Mihajlovićeva je zapretila da Vlada Srbije neće tolerisati nikakve greške na drumskim i železničkim infrastrukturnim projektima i dodala da je cilj da do kraja godine bude puštena u saobraćaj cela deonica od Obrenovca do Čačka.

Advertisement

Goran Rodić iz Građevinske komore Srbije slaže se da je gradnja tog “auto-puta iz njive u njivu” – kako je prozvan jer, kada je završen, ostale deonice nisu bile izgrađene – pravi primer javašluka, ali ne i presedan u gradnji srpskih puteva.

– Taj put iz njive u njivu Ub-Lajkovac rađen je iz razloga političkog marketinga, da se nešto uradi, a očigledno da ima dosta propusta i da se to treba sanirati kako valja, jer ako se bude opet šminkao auto-put, a ne sanira se kako treba, imaćemo veliki problem. A što se tiče javašluka, bilo je toga i ranije i ima i dalje, to je fakat. Još gore je što ceo koridor gradi 520 firmi pa se tu ne zna ni ko pije ni ko plaća – ističe Rodić, podsećajući na obrušavanje bedema na Koridoru 10, maratonsku gradnju Žeželjevog mosta…
Inače, u obilasku ponovnih radova na spornoj deonici sa ministarkom su bili Zoran Babić, direktor “Koridora Srbije”, kao i ambasador Kine u Srbiji Li Mančang.

VADE KESTENJE IZ VATRE
PRVI PUT U KARIJERI OVAKO NEŠTO

Aleksandar Stanojević, direktor “Energoprojekt niskogradnje“, izjavio je da se na deonici dugoj 12,5 kilometara kompletno iznova radi 2,5 kilometara.

– Kao što možete da vidite, pojavila se voda, korišćeni su loši materijali i loše se gradilo. Zbog vremenskih uslova prinuđeni smo da koristimo kamene materijale koji to mogu da podnesu. Vrlo nezahvalan posao, prvi put u svojoj karijeri nov auto-put menjamo iz korena.

ORGANIZOVANI KRIMINAL
KRIVIČNA I PROTIV MRKONJIĆA

Zbog brojnih oštećenja i fušerisanja na auto-putu Ub-Lajkovac, Ministarstvo građevinarstva podnelo je u novembru 2017. krivičnu prijavu Tužilaštvu za organizovani kriminal protiv 14 odgovornih lica, sa bivšim ministrom Milutinom Mrkonjićem na čelu.

OŠTEĆENJA
UGRADILI GLINU U OSNOVU PUTA

– “Putevi Srbije” konstatovali su pukotine na asfaltu od po tri centimetra
– otkrivena su ulegnuća ispred i iza mostova
– vidljive bele fleke na asfaltnom zastoru na mostovima
– inženjeri iz CIP utvrdili su da pukotine idu kroz ceo asfaltni sloj
– utvrđeno je i da su nastale na dnu slojeva auto-puta
– glavni uzrok oštećenja je nasip od gline na dubini od 87 do 100 centimetara
– razlozi nastanka oštećenja su i slaba zbijenost, povećana vlažnost i smanjena koherentnost     materijala

(Skandalozno.rs, Izvor: kurir.rs/Sanja Đorđević)

Advertisement

Budite prvi sa komentarom na članku "Sramota na Koridoru 11: Zašto Srbija ponovo radi već izgrađen auto-put?"

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.