Ako nekome nestane struja, elektrodistribucija mora da mu isplati 20 evra kao kompenzaciju

Pomeren rok

foto: Rojters

Primena finansijske kompenzacije u slučajevima neispunjavanja minimuma kvaliteta snabdevanja električnom energijom počinje danas, saopšteno je iz crnogorske Regulatorne agencije za energetiku (RAE).

Za kršenje Pravila o minimumu kvaliteta isporuke i snabdevanja električnom energijom predviđena je kompenzacija od 20 evra za kupce koji su priključeni na distributivni sistem – pretežno domaćinstva, odnosno 200 evra za kupce koji su priključeni na prenosni sistem, prenosi portal Investitor.me.

Taj mehanizam finansijskih kompenzacija predstavlja dodatni stepen zaštite kupaca, koji je po uzoru na najbolju praksu u EU, a ujedno nov za region. Hrvatska najavila početak primene finansijskih kompenzacija za početak sledeće godine.

– Prema izveštaju Saveta evropskih regulatora u oblasti energetike koji se odnosi na članice EU, Norvešku i Švedsku, dve trećine ispitanih država primenjuje finansijske kompenzacije, poput Holandije, Švedske, Velike Britanije i Slovenije – kazali su iz RAE.

Kako se navodi, predmet prigovora kupaca mogu biti svi događaji koji nastanu od danas i to u roku od 30 dana od događaja koji je za posledicu imao neispunjavanje minimuma kvaliteta.

Iz RAE su objasnili da potrošač podnosi prigovor snabdevaču sa kojim ima zaključen ugovor, odnosno Elektroprivredi, ako nije promenio snabdevača.

Predmet prigovora može se odnositi na vreme u toku kog operator sistema mora otkloniti prekid u napajanju, ali i rokove koje moraju ispoštovati u najavi planiranih prekida, izdavanju saglasnosti za priključenje, (ponovnom) priključenju kupca, dostavljanju odgovora na prijavu o neispravnosti funkcionisanja mernog uređaja, obilasku objekta kupca, dostavljanju odgovora na prigovor o naponu i otklanjanju odstupanja napona.

To se takođe odnosi na rokove koji se odnose na dostavljanje odgovora na podnete zahteve.

Iz RAE su saopštili da je snabdevač dužan da u roku od 15 dana odluči po prigovoru kupca. Ako kupac nije zadovoljan rešenjem snabdevača, može se žaliti RAE.

– Posle donošenja odluke, snabdevač je dužan da izvrši finansijsku kompenzaciju u roku od 30 dana – naveli su iz RAE.

(Skandalozno.rs, Izvor: Tanjug)

Budite prvi sa komentarom na članku "Ako nekome nestane struja, elektrodistribucija mora da mu isplati 20 evra kao kompenzaciju"

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.