Kako nam je propao posao od MILIJARDU dolara

Ilustracija

foto: Tanjug/Ministarstvo odbrane

Jugoslovenska vojna industrija nekada je mogla da konkuriše sada znatno moćnijim državama.

Ponos nekadašnje jugoslovenske vojne industrije tenk M-84 i danas privlači veliku pažnju. Osim Kuvajta koji je nabavio 149 tenkova i druge zemlje su htele upravo taj tenk.

Međutim, otezanje s poslom i raspad SFRJ uticali su da propadne jedan od najunosnijih poslova te zemlje – prodaja tenka M 84 i licence Pakistanu koja se odvijala u velikoj tajnosti.

[adsenseyu5]

Zašto baš Pakistanu?

Zbog stalnih problema s Indijom, Pakistan je morao da se naoružava savremenim naoružanjem. Kada je postalo jasno da Indija kreće u razvoj sopstvenog tenka, na bazi sovjetske licence za tenk T-72M, Pakistan je shvatio da njegovi tenkovi ne mogu da konkurišu tenku T-72.

Zbog toga su vojne delegacije Pakistana ubrzano krenule u nekoliko zemalja da pronađu pogodnu ponudu za kupovinu ili za otkup licence savremenog tenka (Rusija, Ukrajina, NR Kina, SAD).

Budući da pokušaj da kroz saradnju s Kinom razviju novi tenk nije baš obećavao, Pakistanci su preko posrednika saznali i za jugoslovenski tenk M-84, koji su odlučili da testiraju. U leto 1990. godine u Pakistan pod velom tajne upućena je grupa kako se Jugoslavija ne bi zamerila Indijcima, s kojima su imali odličnu saradnju.

1990. sa jugoslovenskom delegacijom u ovu azijsku zemlju poslata su i dva tenka P1 i P2 da demonstriraju borbene kvalitete u Pakistanu i da se obuči određena pakistanska posada, za rukovanje i gađanje tenkom M-84A .

Poseta je počela razgovorom o tenku M-84. Poseti jugoslovenske delegacije dat je poseban značaj, jer je delegaciju primio načelnik glavnog štaba. Pred njim i njegovim saradnicima održana je prezentacija od sat i po vremena i pomno je beležena svaka informacija. Posle završetka sastanka naređeno da se krene u testiranje tenka.

[adsenseyu1]

Inače kad su tenkovi pripremani za prezentaciju sve tolerancije su pooštrene za deset puta, tako da su tenkovi bili u savršenom stanju.

Oba M-84 ispitivana su tokom vožnje po peskovitom i močvarnom zemljištu i s njima je pređeno 1.600 km pri temperaturama od 45 do 50 stepeni.

(Skandalozno.rs, Izvor: express.hr)

[adsenseyu2]

Budite prvi sa komentarom na članku "Kako nam je propao posao od MILIJARDU dolara"

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.