Zašto na svakih 999 BRAON flaša piva ‘dolazi’ jedna ZELENA?

Zašto i kako...

foto-ilustracija: pixabay.com

Zašto su flaše piva zelene ili braon boje? Iako su još stari Egipćani pravili pivo i ljudi ga piju hiljadama godina, tek u 19. veku počelo je flaširanje tog pića, pošto su pivari, zajedno sa komercijalizacijom ovog pića, ustanovili i da će tako duže ostati sveže.

Ispočetka su ga pivari prodavali u flašama od bezbojnog stakla i dobro se pokazalo kada su ga držali u hladnim i mračnim prostorijama. Međutim, pivari su ubrzo ustanovili i da pivo u takvim flašama izloženo suncu poprima neprijatan miris i da zaudara “k’o tvor“. I to doslovno tako.

Do takvog neprijatnog mirisa dolazilo je zato što su bezbojna stakla propuštala UV zrake da prodru u piće i izmene mu ukus tako što su oslobađala kiselinu iz hmelja koja je potom u hemijskoj reakciji sa sumporom prisutnim u pivu pravila jedinjenje veoma slično onom koje tvorovi ispuštaju da oteraju grabljivice u prirodi.

[adsenseyu5]

Da bi to predupredili, pivari su uveli braon flaše, jer je tamna boja sprečavala prodor nepoželjnih zraka, a pivo je u njima duže ostajalo sveže. A zelene? Tokom Drugog svetskog rata, zavladala je i nestašica braon flaša, pa su odabrane zelene.

Osim toga, u mnogim pivarama proizvedeno pivo točilo se i u braon i, ređe, u zelenim flašama. Među pivopijama počele da kruže i razni urbani mitovi i legende kao “objašnjenja” za takav postupak i nije bilo retko da se nerado odlučuju za zelene flaše.

Međutim, usledilo je i objašnjenje tehnologa iz privara da se na proizvodne trake na svakih 99 ili 999 braon flaša stavlja jedna zelena kako bi se pratila proizvodnja i uzimali uzorci na proveru.

U međuvremenu je razvijena i tehnologija zaštite bezbojnih flaša od propuštanja UV zraka, ali je uprkos tome pivari retko primenjuju.

(Skandalozno.rs, kurir.rs, Izvor: Biznis insajder)

[adsenseyu2]

Budite prvi sa komentarom na članku "Zašto na svakih 999 BRAON flaša piva ‘dolazi’ jedna ZELENA?"

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.