DOČEKAJTE ZIMU SPREMNI: Uvrstite ove namirnice u svoju ishranu i OJAČAJTE IMUNITET

Ilustracija

foto-ilustracija: pixabay.com

Kako se približava zima veoma je bitno da ojačate svoj imunitet i pripremite se za zimu i sezonu gripa.

Ukoliko tokom jeseni budete jeli upravo ove namirnice, ne morate brinuti za svoje zdravlje tokom zime.

1. Bundeva

– Jedna šoljica bundeve sadrži više vlakana nego šoljica kelja – kaže nutricionista Samina Kalu. Uz to je i izvrstan izvor luteina i zeaksantina, antioksidanasa koji igraju ključnu ulogu u održavanju zdravlja očiju. Nezaslađeni pire od bundeve dodajte u smuti ili u jogurt.

2. Brokoli

 Izvrstan izvor vitamina K, C i E, brokoli sadrži i folnu kiselinu, kalijum, kalcijum i vlakna – kaže nutricionista Arijana Kulinčenko. Brokoli pomaže radu probave, doprinosi kardiovaskularnom zdravlju, a ima i protivupalna svojstva. Brokoli možete da kuvate s belim lukom i limunovim sokom onih dana kada nemate previše vremena za kuvanje.

3. Karfiol

 Bogat je vlaknima, vitaminom B, antioksidansima i kolinom – navodi Kulinčenko. Karfiol pomaže u gubitku kilograma, štiti od raka i pomaže prilikom učenja i pamćenja. Ako ga upotrebite umesto pire krompira ili kao koricu za picu, niko neće primetiti razliku.

4. Brusnica

 Iako su prepoznate kao sredstvo za sprečavanje infekcija urinarnog trakta, brusnice su delotvorne za čitavo telo. Sušene brusnice pospešuju zdravlje creva, a regulišu i šećer u krvi kod dijabetesa tipa 2 – navodi dijetetičar Anđela Goskilo. Izvor su i vitamina C i potpomažu oralno zdravlje i normalno funkcionisanje imuniteta.

Snimak brutalnog napada: Maskirani muškarac izašao iz kola i otvorio vatru – VIDEO

5. Cvekla

– Cvekla sadrži folnu kiselinu i kalijum – navodi nutricionista Amanda Miler. Ona predlaže dodavanje cvekle u smutije ili u pečene poslastice.

6. Slatki krompir

Batat sadrži vitamin A koji potpomaže zdravlje očiju, a sadrži i vlakna za zdravlje creva. Slatki krompir se može u ishranu uključiti i umesto tosta ili hleba za doručak. Dr Miler predlaže sečenje slatkog krompira na kriške koje ćete ispeći u tosteru, a zatim na njih namazati najdraži sos.

7. Orasi

– Poznate su dobrobiti oraha za zdravlje srca, ali istraživanja su pokazala kako su orasi dobri i za kognitivne funkcije, mentalno zdravlje, zdravlje creva i održavanje telesne težine. Istraživanje je čak pokazalo da žene na mediteranskoj ishrani koje uz to konzumiraju i orahe, imaju manji rizik za razvijanje gestacijskog dijabetesa i gojenje tokom trudnoće – tvrdi nutricionista Stefani Midlberg. Ona predlaže konzumaciju oraha uz ovsene pahuljice, slatki krompir ili kao jedan od sastojaka u pesto sosu.

8. Jabuke

Jabuke su bogate topivim vlaknima, a održavaju sitost dok istovremeno smanjuju holesterol. Običnim posipanjem kriški jabuka cimetom dobićete niskokaloričnu grickalicu.

9. Prokelj

 U jednoj porciji nalazi se 3,8 grama proteina i 147 % preporučenog dnevnog unosa vitamina K – navodi Lisa Rid, stručnjak za kondiciju. Preporučuje pripremu prokelja u rerni s maslinovim uljem, solju i balzamiko sirćetom.

10. Sočivo

 Vlakna, proteini i folna kiselina iz sočiva odlični su za zdravlje srca. Sočivo vrlo jednostavno zamenjuje i meso – tvrdi nutricionista Dalija Marin.

Ko bude radio nedeljom kazna od 1.000 do 10.000 evra, moguće i zatvaranje trgovine

11. Šipak

 Antioksidansi i vitamin C iz šipka potpomažu zdravlju imunog sistema. Istraživanja pokazuju kako šipak smanjuje rizik od nastanka kardiovaskularnih bolesti, gubitka gustine kostiju, hipertenzije i drugih hroničnih simptoma – navodi dijetetičar i nutricionista Kit Tomas Ajub. Tvrdi da šipak možete da konzumirate mešanjem istog u grčki jogurt, salate ili ovsene pahuljice.

12. Pasulj

– Osobe koje u svoju ishranu redovno uključuju pasulj, manje će biti gojazne, živeće duže, a imaju i niži rizik od razvoja raka ili dijabetesa tipa 2 – tvrdi Ajub. Uz to, pasulj je bogat vlaknima i proteinima.

      

(Skandalozno.rs/izvor: Srbija Danas.com)

1 komentar na "DOČEKAJTE ZIMU SPREMNI: Uvrstite ove namirnice u svoju ishranu i OJAČAJTE IMUNITET"

  1. Aloja (aloe vera) poseduje sastojke za prirodno čišćenje organizma koji pomažu sistemu za varenje da apsorbuje hranljive sastojke iz hrane koju unesemo u organizam u krvotok, a u isto vreme podstiče i razvoj dobrih bakterija. Jedinstveni polisaharid, acemannan, i ostali hranljivi sastojci aloje podstiču imuni sistem. aloe-vera-zvezdara-tel0638228313

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.