Ekskluzivni saveti za zdrave navike i način ishrane

lubenica
Iako svakodnevno slušamo kako se trebamo hraniti zdravo, većina i dalje to ne čini ili ne zna kako zapravo treba da se hrani zdravo. Zato vam u ovom tekstu donosimo ekskluzivne savete za zdrave navike i način ishrane.

Kako se hraniti zdravo?

Savetujemo vas da jedete opušteno i da polako žvaćete hranu. Nikada ne jedite na brzinu niti u hodu.

U toku dana obavezno imajte tri do pet obroka, ne preskačite ih. Neka vam pređe u naviku da imate doručak u isto vreme i to između 8 i 9 sati, a večera neka vam bude najkasnije u 19 sati.

Trudite se da izbegavate stres, jer stres ometa pravilan proces varenja.

Trudite se da pripremate hranu na način kako ćete sačuvati što više hranljive vrednosti.

Tokom dana uzimajte što više tečnosti i do dva litra na dan.

Obavezno imajte međuobroke koji će se sastojati od dosta povrća i voća.

Nakon obroka ne idite na spavanje nego budite aktivni.

Nemojte jesti pohovanu i prženu hranu, jer je niskokvalitetna i veoma kalorična. Povrće kuvajte i grilujte, jer ćete na taj način sačuvati hranljive sastojke. Jedite musli ili pahulje sa jogurtom umesto nekog sendviča, a ukoliko volite sendvič za doručak spremite ga sa salatom i sirom.

Da bi se zdravo hranili i na pravilan način, odvojte dovoljno vremena za kuvanje. Opredelite se za hranu koja je biljnog porekla, bez aditiva i štetnih sastojaka, jer tako ćete sačuvati svoju jetru i bubrege.

Nikada se nemojte prejedati nego uzimajte manje količine hrane, da ne bi opteretili sistem za varenje.Ukoliko vas obuzme napad gladi, a dobro ste prethodno jeli, sačekajte dvadesetak minuta, jer je moguće da će osećaj gladi nestati, piše sajt najzdravijahrana.com.

Najvažnije namirnice – osnova zdrave ishrane

  • maslinovo ulje – jako zdravo i snabdeva organizam esencijalnim masnim kiselina, koje su neophodne da zaštite srce i krvne sudove a i jak je antioksidant.

  • koštunjavo voće – orasi, lešnici i bademi su bogati dijetalnim vlaknima i vitaminom E, bitni su jer smanjuju rizik od nastanka kardiovaskularnih bolesti.

  • plava riba – ima u sebi omega 3 masne kiseline i vitamin D.

  • nemasni jogurt– ima u sebi kalcijum i vitamin D

  • integralne žitarice – bogate dijetalnim vlaknima

  • povrće a naročito karfiol, kupus, prokelj, brokoli i paradajz jer sadrže pregršt vitamina i minerala i antioksidanata.

  • voće – posebno jabuke, limun, pomorandže i šumsko voće zbog velike koncentracije vitamina C.

  • crna čokolada preporučuje se da se jede u manjim količinama, ima jake antioksidante i jača imuni sistem.

Jedite umereno, redovno i zdravo i time ćete obezbediti sebi dug i kvalitetan život.

(Dnevne.rs)

Budite prvi sa komentarom na članku "Ekskluzivni saveti za zdrave navike i način ishrane"

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.