Evo nekoliko razloga nadutosti i saveta kako da je izbegnete ili ublažite

Rešite se nadutosti

Ponekad, čak i posle konzumiranje male količine hrane, primećujemo da nam je stomak za veoma kratko vreme postao znatno veći. Ali, osim što je veliki, često je i bolan. Evo nekoliko razloga nadutosti i saveta kako da je izbegnete ili ublažite:

* Masaža: Nežna masaža abdomena pomoći će vam da opustite stomak i poboljšate varenje. Radite to ležeći i za to vreme nemojte da radite ništa zbog čega ćete se osećati naprijatno. Lagano, duboko disanje takođe će biti od pomoći.

* Stres: Digestivni problemi mogu biti posledica stresa. Zbog toga u stomaku osećamo bol, jer je digestivni sistem veoma osetljiv na hormone stresa. Zato, spustite loptu, prisetite se svih onih saveta za opuštanje i nastojte da ih primenjujete.

* Zatvorite usta: Dok jedete ne pričajte! To ne samo da je loša navika, već se na taj način nagutamo vazduha, što doprinosi osećaju nadutosti.

* Penušava pića: Mehurići u pićima prouzrokuju stvaranje gasova u stomaku i dovode do nadutosti, kaže nutricionistkinja Džulijet Kelou. Ali, to ne znači da ne treba da uživate u pićima. Neka vaš ozbor budu prirodni sokovi kada ste kod kuće, a kada izlazite pijte vino ili voćne sokove.

* Uske farmerke: Ako imate problem sa nadutošću, najgore što možete da učinite jeste da obučete preuske farmerke. Međutim, kako su one čest izbor žena, nastojte barem da se pridržavate ostalih saveta.

* Vlakna: „Obratite pažnju na vlakna! Unosite namirnice koje su njima bogate, jer vlakna pomažu u prevenciji konstipacije, glavnog uzroka nadimanja“, kaže Džulijet Kelou.

* Tečnost: Pijte dva litra bezalkoholnog i negaziranog pića dnevno. Ako pijete i alkohol onda između svakog gutljaja žestine popijte nešto bezalkoholno. Voda stimuliše bubrege, tako da ne moraju jako da rade da bi izbacili višak soli i vode.

* Malo i često: Konzumiranje velikih porcija hrane okidač je za nadimanje. Nema nijednog razloga za prejedanje. Poželjne su manje porcije, više puta tokom dana.

* Doručak: Ne preskačite doručak. Ako vam ručak bude prvi obrok, bićete na velikom iskušenju da se prejedete, a posledica toga je poznata…

* Porodična šetnja: Uspostavite naviku da odlazite u šetnju sa celom porodicom posle ručka ili večere. To će doprineti boljem varenju.

* Vežbanje:
Aktivnim vežbanjem podići ćete nivo energije koji je zbog nadutosti na nezavidnom nivou. Dakle, vežbanje je u svakom slučaju preporučljivo, pa i ovom.

* San:
Ako nedovoljno spavate to vodi ka stresu, a on ka nadutosti, pa deluje da se nalazite u začaranom krugu.

* Izbegavajte pšenicu: Pšenični brašno dovodi do nadimanja, doduše ne kod svakoga, jer stomaci različito reaguju na različite namirnice. Isprobajte alternativne namirnice i pratite da li vam se stomak manje nadima.

* Određene namirnice: Nije tajna da određene namirnice dovode do nadutosti i neprijatnih gasova. Reč je o pasulju, grašku… Izbegavajte ih kada je to god moguće.

* Žvakanje: Savet da svaki zalogaj treba sažvakati barem tridesetak puta shvatite ozbiljno. Ne samo da deluje ružno kada vidimo da neko proždire hranu, već na taj način sistem za varenje nema priliku da svari sve što u sebe unosimo, pa je neminovna nadutost, naročito posle obilnih obroka.

* Ne jedite s nogu: Kad god je moguće jedite za stolom. Čak i na žurkama, gde postoji švedski sto, pronađite način da jedete sedeći. Stručnjaci kažu da je važno da svaki put obedujemo za stolom, ma koliko da smo u žurbi, kao i to da posle obroka odsedimo pet minuta pre nego što se zaputimo negde, kako bi varenje bilo pravilno.

* Voće i povrće: Voće i povrće je, zbog vlakana, neophodno za zdravlje sistema za varenje. Šta god da jedete ili da pijete tokom dana, neka vam užina bude neka voćka ili povrće.

* Umereno sa pivom: U ovom napitku je sve ono što ne bi trebalo – i mehurići i žitarice.

* Prijateljske bakterije: Uzimanje probiotika kroz pojedine vrste jogurta pomaže zdravlju digestivnog sistema i smanjuje šanse za nadimanje. Preporučuju se dve čaše dnevno.

* Jedite peršun: Peršun zaista može da bude odlično sredstvo u borbi protiv nadimanja. Jedite ga svežeg ili kao dodatak jelima. Peršun se ponaša kao prirodni diutetik koji pomaže izbacivanju suvišne tečnosti iz tela.

* Izbegavajte žvakaće gume: Ako vam se stomak lako naduva, nemojte da žvaćete žvake. Žvakanjem gutate više vazduha, a to dovodi do nadimanja.

* Pijte čaj od nane: Popijte šoljicu ovog čaja posle obroka. To će pomoći mišićima creva da se opuste i bolje svare hranu.

* Ne pijte tokom jela: Ma kako da je važno da tokom dana pijete mnogo tečnosti, nemojte da je konzumirate tokom obroka. Pijući je tokom jela spirate hranu prebrzo i na taj način razvodnjavate dobre bakterije i sprečavate ih da pomognu telu da dobro svari hranu.

* Konstipacija: Reč je o velikom uzročniku nadutosti, uz to veoma neprijatnom. Da biste ga izbegli, morate da se krećete, jedete hranu bogatu vlaknima i pijete dovoljno vode.

(Novosti.rs)

Budite prvi sa komentarom na članku "Evo nekoliko razloga nadutosti i saveta kako da je izbegnete ili ublažite"

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.