SPISAK: Postoje dobre i loše NAMIRNICE ZA SAN

san

foto: pixabay

Nesanica povremeno pogađa svakog trećeg čoveka, a većina odraslih i zaposlenih ljudi ima problema u ostvarivanju cilja “osam sati sna”.

I dok je to ponekad rezultat stresnog života, brojnih obaveza i nedostatka fizičke aktivnosti koja na zdrav način “umara”, hrana koju jedemo takođe ima velik uticaj na kvalitet sna.

Nutricionistica i autorka bestselera “Vodič za dobar san” navodi koje namirnice treba grickati ako imamo problema s uspavljivanjem, kao i šta nipošto ne treba da se konzumira pre odlaska u krevet.

[adsenseyu5]

Dobre namirnice za san:

1.Banane

Budući da su bogate magenzijumom koji opušta mišiće, kao i hormonima serotoninom te melatoninom koji podstiču uspavljivanje.

2. Med

Jedna kašičica meda sadrži glukozu koja govori mozgu da isključi proizvodnju oreksina, hemikalije koja povećava budnost i pažnju.

3. Bademi

Oni sadrže triptofan i magnezijum, koji na prirodan način pomažu u smanjenju mišićne i nervne funkcije istovremeno umirujući srčani ritam.

4. Ovsena kaša

Vlakna u ovsenoj kaši podstiču proizvodnju insulina i na prirodan način podižu šećer u krvi, a ovas je takođe bogat melatoninom.

5. Piletina

Ovo meso je krcato triptofanom, koji dokazano poboljšava kvalitet sna.

[adsenseyu1]

Neprijatelji sna:

– Alkohol

– Začinjena hrana

– Masna hrana

– Kafa

– Sir.

(Skandalozno.rs, Izvor: express.hr)

[adsenseyu2]

Budite prvi sa komentarom na članku "SPISAK: Postoje dobre i loše NAMIRNICE ZA SAN"

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.